سویه Omicron خوزستان / خوزستان از 12 تا 17 سال باید واکسینه شود

ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793259

محمدحسین سرمست شوشتری گفت: استان خوزستان در معرض خطر omcron است و ایران در آینده به این نوع ویروس کرونا مبتلا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رهیاب; محمدحسین سرمست شوشتری در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به وضعیت آب خوزستان در شب گذشته گفت: این وضعیت به دلیل همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون است و همچنین فعالیت دستگاه های مرتبط باید حفظ شود. “

او گفت: «دیگر لازم نیست مطمئن باشیم که دیگر در خطر نیستیم. این افراد از خدمات محروم هستند و کارت واکسیناسیون آنها باطل شده و در خطر ابتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 20 درصد از نوجوانان 12 تا 17 ساله خوزستان برای مرحله اول واکسن مراجعه نکرده اند و از این دو گروه خواسته شده تا برای حفظ سلامت خود سریعتر واکسینه شوند.

سرمست شوشتری با بیان اینکه درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد، افزود: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، موثرترین راه پیشگیری از واکسیناسیون در برابر این بیماری است و تاکنون خطر افزایش واکسن وجود ندارد. “

وی افزود: استان خوزستان در معرض سویه امیکرون قرار دارد و ایران نیز در آینده به این ویروس مبتلا خواهد شد زیرا نمی توان ۱۰۰ درصد از ورود آن به کشور جلوگیری کرد و این سویه به سرعت در حال گسترش است و می تواند باعث مرگ افراد مبتلا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید