سپاه نقشی ماندگار در مبارزه با تروریسم ایفا می کند

ساعت: 13:38
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923644

نمایندگان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین نقشی ماندگار و غیرقابل انکار در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا ایفا کرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد امیرآبادی فراهانی بیانیه نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 بهمن) شورای اسلامی در محکومیت قطعنامه 29 ژانویه 1401 پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

پارلمان اروپا در اقدامی غیرمنطقی در 29 ژانویه 1401 در قطعنامه ای در حمایت و همراهی با شورشیان و جنبش های ضد ایرانی از شورای اروپا خواست تا مقامات کشورمان را در فهرست تحریم ها قرار دهد و همچنین از این شورا خواست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مصطفین باید در لیست گروه های تروریستی این ائتلاف قرار گیرند.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران این تصمیم پارلمان اروپا را مبتنی بر اطلاعات نادرست، قضاوت های نادرست و متاثر از اهداف سیاسی می دانیم. ضد ایرانی ما از این قطعنامه آگاه هستیم و به شدت آن را محکوم می کنیم.

اکنون مشخص است که اپوزیسیون ایران در پروژه ناامن کردن کشور شکست خورده است هستندآنها با این اقدامات بی اساس سعی در فشار سیاسی و رسانه ای به جمهوری اسلامی ایران دارند. اما اینکه پایه های مقبولیت نظام در بین مردم ایران مستحکم است و این فشار نمی تواند سودی برای آنها داشته باشد، قابل انکار نیست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین نهادی برخاسته از دل ملت ایران است که ضمن حفظ منافع ملی، نقشی ماندگار و ماندگار دارد. غیر قابل انکار وی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا نقش آفرینی کرد و شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عزیز دل مردم ایران با نثار جان خود امنیت و عزت مردم این منطقه را ارتقا بخشید.

معرفی سپاه پاسداران به عنوان رکن حاکمیتی و دفاعی ملت و دولت ایران به اتهام تروریسم با نقض مفاد بین المللی از جمله قوانین منع مداخله در امور داخلی سایر کشورها و احترام به حاکمیت دولت ها، رویه تنش است. برای و خطرناک است که قطعا با واکنش قاطع شورای اسلامی مواجه خواهد شد که پیامدهای منفی برای نهادهای مرتبط با سازمان های نظامی اتحادیه و کشورهای اروپایی خواهد داشت. اقدامات مجلس در این زمینه مجاز برنامه ریزی دقیقی کرد و اجرا کرد.

نقض قواعد قانون بین بین المللی قطعنامه پارلمان اروپا بار دیگر بر اثربخشی این نهاد گرایش های ضد ایرانی و استانداردهای دوگانه آنها در اجرای موازین حقوق بین الملل تاکید می کند. بین المللی و نفرت ملت ایران را از مدعیان دروغین اخلاق و دیپلماسی نشان داد و در صورت تصویب مفاد آن در شورای اروپا و یا اجرای کشورهای اروپایی، عواقب منفی آن متوجه بانیان این اقدام جاهلانه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید