سپاه پاسداران؛ نگین درخشان نیروهای مسلح ایران


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813430

به دلیل عدم ارائه خدمات در حوزه نظامی، غیرنظامی، جهادی و غیره. سپاه پاسداران به نگینی درخشان برای نیروهای مسلح ایران تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز : شعبانیه فرا رسید، ماه پر نور و رحمت که از سوم شعبان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار آغاز می شود و روز چهارم این ماه خجسته است. ماه ولادت ابوالفضل العباس علیه السلام و جانباز، پنجمین روز ولادت حضرت زینا العابدین علیه السلام یازدهمین روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام است و سرانجام ماه به نیمه می رسد، جهان اسلام در میلاد حضرت گیام عجل الله فرجه الشریف پر از نور و شادی است.

امروز سومین روز این ماه خدا و روزی که سعید و ثارمان ولادت امام سوم شیعیان را دیدند، روز پاسدار نامیده شده است.

این مناسبت را بهانه ای قرار دادیم تا با نگاهی به فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خدمات این نهاد مقدس قدردانی کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به حق باید سنگ بنای پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس دانست که با شایستگی به وظایف خود عمل می کند و با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزادگان سرافراز از خاک و ناموس و میهن دفاع می کند.

سپاه پاسداران پس از سالها خون و حماسه در عرصه سازندگی ایران نیز ظاهر شد و به عنوان وزنه ای مهم و تاثیرگذار در این عرصه تلاش زیادی می کند. خدمات این نهاد مقدس در عصر سازندگی در کشور به قدری قابل توجه و بی بدیل است که هیچکس مانند او نیست.

ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب فراز و نشیب های زیادی را در اثر اقدامات خصمانه مخالفان و بدخواهان خود پشت سر گذاشته و بحران های بزرگی از جنگ و تحریم و ترور گرفته تا فشار اقتصادی و تهدید نظامی و مانند آن را پشت سر گذاشته است. .

و در روزهای سخت و سخت سپاه پاسداران به عنوان فرزندی شایسته انقلاب مأمن و پناهگاهی بود در کنار مردم و یاوران و یارانشان تا دره ها و رنج ها را زیبا و باوقار بگذرانند. مسیر.

پس از ورود کشور به دوران دفاع مقدس و سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر ایفای نقش و رسالت ذاتی خود به عنوان بخشی از بدنه مقتدر و توانمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت و استقلال، در با توجه به شرایط خدمت در سایر حوزه ها، به مقامی رسیدند و در لحظات حساس به کمک دولت ها آمدند.

اکنون انقلاب اسلامی چهل سال اول خود را پشت سر گذاشته و وارد چهل سال دوم خود شده است تا با تکیه بیشتر بر توانمندی ها و گنجینه های خود در مسیر کمال و تحقق اهداف و آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهد.

اکنون در هر منطقه از ایران باشکوه که نگاه می کنیم خدمات و دستاوردهای سپاه پاسداران از تداوم تلاش در سازندگی، خدمت به محرومان و توسعه دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق برای دستگیری و سازندگی نیازمندان مشهود است. مسکن و ایجاد اشتغال برای آنها.

از اجرای طرح های عمرانی در مناطق شهری و روستایی تا حتی ایفای نقش در حوزه سلامت، از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و احیای واحدهای راکد گرفته تا بازداشت گروه های جهادی.

گستره خدمات سپاه پاسداران تا آنجا پیش رفت که با شیوع ذره بین اما ویروس مهلک تاج، این نهاد مقدس بار دیگر و در قالب طرحی موفق و ماندگار به نام شهید سرافراز قاسم شروع به کار کرد. سلیمانی، شناسایی و درمان بیماران و سپس حضور فعال و جدی در زمینه واکسیناسیون عمومی در این زمینه خوش درخشید.

سپاه پاسداران در میان سایر خدمات و وظایفی که حتی بسیاری از آنها در حیطه وظایف خود قرار نمی‌گیرد، در عمل رسالت اصلی آن تقویت، به‌روزرسانی، خودکفایی، خودکفایی و بومی‌سازی دانش نظامی است. عملکرد مثال زدنی ثبت شده است.

اکنون با آغاز چهل سال دوم انقلاب، به برکت خدمات عالی و بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران در میان ناامنی ها و بحران های منطقه ای و بین المللی در اوج اقتدار ایستاده است. و الگویی منحصر به فرد برای دیگران شده است. .

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید