سپاه پاسداران ستون و استحکام جمهوری اسلامی است

ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923381

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستون و استحکام نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مردم و اندیشه های توحیدی ائمه انقلاب همواره پشتیبان سپاه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران (9 بهمن) با تبریک حلول ماه رجب گفت: خداوند از مومنان توانمندی می خواهد. برای اینکه در این دنیای پر از تاریکی و آلودگی به سلامت زندگی کنند و زندگیشان رشد کند و خداپرستی را از این عمر کوتاه تضمین کنند و زندگی شخصی و خانوادگیشان عطر بهشت ​​را بیابند، فرصت هایی در مسیر زندگیشان قرار گرفت و یکی از این فرصت های بی نظیر ماه رجب است.

وی این ماه را یکی از تکیه گاه های حق طلبان در این مسیر پر فراز و نشیب می داند و ادامه می دهد: اهل معرفت برای رسیدن این ماه لحظه شماری می کنند. ماه رجب آغاز فصل نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رجب و شعبان را آماده ماه رمضان و درک شب قدر می داند و می گوید: در روایات از ماه رجب به ماه بزرگ تعبیر شده است.

وی با اشاره به اعیاد و مناسبت های ماه رجب گفت: امام محمد باقر (ع) در این ماه متولد شد و دومین مژده طنین دل انگیز این ماه مبارک است که بندگان خدا را به درک این امر دعوت می کند. ماه فوق العاده ما به بگرالعلوم بزرگترین شخصیت تاریخ می بالیم، کسی که فقط خدا و رسولش و ائمه معصومین مقامش را درک کردند در این ماه متولد شد و این ماه باران رحمت الهی است.

امام جمعه موقت تهران اوج این ماه را 13 رجب خواند و گفت: خداوند علی (ع) را در این ماه آورد و پایان آن روز ولادت پیامبر اکرم (ص) است. ولادت امام جواد(ع)، شهادت موسی بن جعفر(ع) و وفات حضرت زینب کبری(س) از دیگر فرصت های بهره برداری از این ماه رحمت الهی است.

وی با تاکید بر اهمیت روزه در این ماه و نیز عمره رجبیه، ذکر مغفرت و اعتکاف، گفت: در روزهای اعتکاف جوانان و مؤمنان عاشقانه صف آرایی می کنند و در خانه های خدا اعتکاف می کنند و امسال بعد از کرونا شاهد اعتکاف متفاوتی خواهیم بود. امیدواریم خدایمان برای ماه رجب متفاوتی آماده کرده باشد.

حاج علی اکبری با اشاره به بارش برف و باران و برودت هوا گفت: در این مدت متوجه نعمت گاز در کشور شدیم و در این ایام دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر جلوه گر شد. به همت مجاهدین، ایران از یک سو در رتبه سوم تولید گاز جهان قرار گرفت و به عنوان نماد مجاهدت و عدالت خواهی، توسعه خطوط لوله گاز در شهرها و روستاها انجام شد، به طوری که پوشش گازی دو هزار کیلومتر نسبت به قبل، بعد از انقلاب به 38 هزار کیلومتر رسیده است. خطوط لوله گاز شهری از 2000 کیلومتر به 420000 کیلومتر و خانوارهای شهری از 1% به 86% با تلاش مجاهدین افزایش یافت و همه این دستاوردها نیاز به توضیح دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در آستانه بهمن ماه، ماه پیروزی و ماه خاطرات جاودانه ملت رشید در ایران هستیم، گفت: این روزها در حال حاضر در ایران و جهان اسلام است. یک نبرد ترکیبی بسیار پیچیده با حضور همه سران کفر و نفاق و عناصر خائن و فداکار که وارد این میدان شدند و همگی تجربیات خود را به ارمغان آوردند و نقشه تحسین برانگیزی برای براندازی داشتند، توانستند از این آزمون سخت خارج شوند. سربلندی زیر نظر امام بزرگوارش.

وی افزود: نقشه دشمن همه جانبه بود اما محاسبه آنها اشتباه بود. چون دستگاه محاسبات دشمن مادی است و از وجود مشیت الهی و ایمان و ریشه ملت ما و همچنین وجود ولی فقیه و حکیم ما خبر ندارند و نمی توانند در سیستم محاسباتی خود خوب محاسبه کنند. . در این نبرد و اغتشاشات اخیر، ما با دوستان و دشمنان، عظمت انقلاب اسلامی، جایگاه رفیع شهدا و نقاط قوت و ضعف خود آشنا شده ایم. ما باید در این عظمت انقلاب اسلامی و نقاط قوت آن تجدید نظر کنیم و در زمینه رفع نقاط ضعف همت ملی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی، با اشاره به اینکه سپاه ستون و استحکام جمهوری اسلامی است، گفت: مردم و اندیشه های توحیدی ائمه انقلاب همیشه پشتیبان سپاه هستند.» پاسدار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید