سپردن کار به دست افراد شایسته و شایسته، دستور خداوند در قرآن است/ وقتی فقط گرایش و طرز فکر خاصی را در پیش بگیریم، به لبه پرتگاه می رویم.

سپردن کار به دست افراد شایسته و شایسته، دستور خداوند در قرآن است/ وقتی فقط گرایش و طرز فکر خاصی را در پیش بگیریم، به لبه پرتگاه می رویم.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تفرقه از دیدگاه قرآن و بیان خداوند به معنای در ورطه آتش بودن است و ما در ورطه هستیم، باید وحدت و انسجام درونی ایجاد کنیم. . اتحاد و انسجام داخلی متعلق به یک گروه یا جناح نیست، متعلق به کل مردم کشور است.

مسعود مزیکیان نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برخی اظهارنظرها در هفته های اخیر درباره عملکرد مسئولان و انتقادات از توانایی های افراد محول شده، گفت: See, God Almighty has mentioned in the Holy Qur’an about entrusting work to دست افراد کاردان و توانا در سوره نساء می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ» یعنی خداوند متعال امر می‌کند که کار را به دست عندر کاردان بسپارید؛ این در حالی است که شما نمی‌بینید که خداوند فرموده من به شما دستور حجاب می‌دهم، اما در این زمینه از «نظم» استفاده می‌کند.

و ادامه داد: وقتی در سازمان، اداره، مجلس یا وزارتخانه ای افراد باتجربه، توانمند، آگاه و متخصص وجود داشته باشند، اما کار را به فردی تازه وارد که از جای دیگری آمده است، بسپاری، به این معناست که تو در آن هستی، مخالف دستور خدا هستی. . جالب اینجاست که می گویند ما داریم کاری می کنیم که خدا راضی است، اما نتیجه همان بی خدایی است که در ملکوت ایجاد می شود.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت تخصص تصریح کرد: آیا عالم یا مجتهدی را دیده اید که به دنبال پزشک شرعی باشد؟ او به دنبال پزشک است، اغلب بسیاری از آنها برای درمان به خارج از کشور می روند، زیرا او متخصصی است که می تواند تصمیم درستی بگیرد. خب دولت اینطوری است، اگر مشکلی داریم به این دلیل است که به این قاعده ساده و فرمان خدا عمل نمی کنند.

پزشکان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت می تواند با تغییر افراد، کار خود را تغییر دهد؟ و اساساً آیا این دولت توانایی حل مشکلات کنونی را دارد؟، تصریح کرد: خیر، با این روش فعلی دو مشکل اساسی داریم، مشکل اول وحدت و انسجام داخلی است، خداوند در قرآن می فرماید: «و hold fast to the ropes of God, and do not be divided, and remember the blessings of God.” عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ »این آیه را وقتی تا آخر می‌خوانیم می‌بینیم که تفرقه از دید قرآن در بیان خدا عنید در پرتگاه تش َا یعید در پرتگاه تش َا عینی در پرتگاه تش َا بعنی در پرتگاه تش َا بعنی در پرتگاه تش َا بعنی در پرتگاه تش َا.

وی افزود: ما در یک ورطه هستیم، باید وحدت و انسجام داخلی ایجاد کنیم. وحدت و انسجام درونی متعلق به یک گروه، یک گروه و یک جناح نیست. متعلق به همه مردم کشور است، یعنی. کرد، ترک، لر، گیلازی، بلوچ، عرب و فارس متعلق به همه مردم است. وقتی فقط یک جریان و یک فکر را بپذیریم و خود را در زمره آدمیان بدانیم، این عمل دوباره در مقابل این کلام خدا قرار می گیرد و به لبه پرتگاه می رویم.

نماینده مردم تبریز با اشاره به مشکل دوم گفت: نکته دوم این است که باید با دنیا مدارا کنیم، نمی توان به همه توهین کرد. باز در قرآن دستور داده شده است: «لعنتوا لعنوا الذین یغیر اللّه، پس دشمنان خدا را بدون علم لعنت مکن». صبح و عصر و شب قسم مرگ بر هر کس، مرگ بر هر کس و مرگ بر هر کس، خب می گویند مرگ بر تو.

وی تاکید کرد: ما دو مشکل اساسی داریم که راه حل هر دو در قرآن است و باید به آنها عمل کنیم. اما در همان ابتدای سوال گفتم که با روش فعلی و تا زمانی که این مسیر را طی می کنیم، با تغییر افراد و اینها کار انجام نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید