سپرده بزرگ برای ارزشیابی معلم

سپرده بزرگ برای ارزشیابی معلم

سیدمسعود میرکاظمی با اشاره به تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: و مجلس برنامه ای برای اصلاح ساختار بودجه دارد و ما در دولت در حال کار روی این موضوع هستیم تا گزارشی به آن بدهیم. روسای قوا زیرا یکی از رسالت های رهبر انقلاب به شورای اقتصادی سران قوا اصلاح ساختار بودجه است. کارشناسی در حال انجام است و همزمان با مجلس هم روی طرح آنها کار می کنیم تا انشاالله به یک نظر واحد برسیم.

وی با تمرکز بر اصلاحات صورت گرفته در بودجه تصریح کرد: بخشی از اصلاحات در حال انجام است. به عنوان مثال قبلاً سالانه تعداد زیادی از قوانین دائمی در بودجه تغییر می کرد و ما در قالب الحاقی این مشکل را حل می کنیم تا بودجه سبک شود و از تغییر قوانین دائمی در قانون بودجه یکساله جلوگیری شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: تبصره های بودجه 1402 را به دولت ارسال کرده ایم. البته بخشی از منابع هنوز قطعی نشده است و امیدواریم در هفته آینده این موارد قطعی شود و منابع و هزینه ها را به دولت ارسال کنیم.

میرکاظمی درباره آخرین وضعیت تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و علت تاخیر در تهیه این لایحه نیز گفت: بررسی سیاست های برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام به نتیجه رسید. مدت هاست و دیر اعلام شده است، همزمان با ارسال بودجه به دولت، برنامه هفتم توسعه نیز در حال تدوین است و امیدواریم بتوانیم تا پایان آذرماه برنامه هفتم را به دولت تحویل دهیم.

وی یادآور شد: نظر رئیس شورای اسلامی بر این است که لایحه برنامه هفتم زودتر از بودجه در مجلس ارائه شود. به همین دلیل با تمام سرعت روی برنامه کار می کنیم تا بتوانیم آن را در اسرع وقت در اختیار دولت قرار دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره کسری بودجه سال 1401 اظهار داشت: به این معنا که نمی توانیم هزینه های جاری و غیرقابل اجتناب را پرداخت کنیم، کسری بودجه نداریم، اما منابع حدود 1390 هزار میلیارد تومان از بودجه می تواند باشد. متوجه نشده است.

میرکاظمی ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد از درآمد نفتی را در صندوق توسعه ملی واریز می کنیم و با مجوزی که از رهبر انقلاب دریافت شده، دولت می تواند از 10 درصد آن برای ساخت و ساز استفاده کند. آماده یا در حال ارسال است که تاکنون بیش از 80 هزار میلیارد تومان هزینه عمرانی پرداخت شده است.وی همچنین به تداوم هزینه های جاری اشاره کرد و گفت: در این ماه حقوق مهر و آبان را پرداخت می کنیم و یک نفر را می پردازیم. میلیون تومان برای رتبه معلم تا تصمیم گیری .

میرکاظمی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم استقراض بانک مرکزی خط قرمز دولت است، تصریح کرد: دولت برای تامین هزینه های خود وام نمی گیرد. البته از ماده 125 قانون محاسبات عمومی کشور استفاده شد; اما ما بلافاصله آن را تغییر دادیم.

وی خاطرنشان کرد: همیشه بیش از 200 هزار میلیون تومان از ماده 125 مربوط به موجودی شرکت هایی است که بانک مرکزی می تواند برداشت کند و در اختیار دولت قرار دهد و با اولین قبض دوباره تسویه کند.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور، خزانه‌داری حق دارد برای رفع نیازهای خود از مانده حساب‌های خاص از جمله حساب تمرکز درآمد شرکت‌های دولتی و سپرده‌ها استفاده موقت کند. ، مشروط بر اینکه وجوه پرداخت شده را بلافاصله پس از درخواست سازمان مربوطه عودت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید