سگ های ولگرد عامل نابودی حیات وحش هستند/پرورش و نگهداری از سگ های ولگرد بر عهده شهرداری است


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916036

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان:

معتبی نیک تبه گفت: شهرداری موظف است زمین را در نظر بگیرد و امکاناتی برای احیای این حیوانات داشته باشد، همچنین در صورت داشتن بیماری واگیردار و صعب العلاج سگ ها تحت نظر دامپزشک و توسط یک پزشک معتاد و معدوم می شوند. مرگ آهسته آنها را بر اساس دستورالعمل های بهداشتی دفن کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان، میتبی نیک طب معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص سگ های ولگرد گفت: کارگروهی در سطح کشور برای ساماندهی سگ های ولگرد تشکیل شده است. سازمان های مختلفی در این کارگروه عضویت دارند که در نهایت مصوبات این کارگروه توسط مدیر کل حوزه شهری و روستایی به شهرداری های کشور داده می شود.

وی ادامه داد: ساماندهی سگ های ولگرد در حیطه وظایف شهرداری است یعنی شهرداری موظف است زمین و امکاناتی را برای نگهداری از این حیوانات فراهم کند همچنین در صورتی که سگ ها دارای بیماری واگیر و صعب العلاج باشند، تحت عنوان نظارت دامپزشک و کشتن سگ ها به روش مرگ آهسته و دفن آنها طبق دستورالعمل بهداشتی.

نیک طباب با تاکید بر اینکه تمامی هزینه های پرورش و نگهداری از سگ های ولگرد بر عهده شهرداری است، گفت: سگ های ولگرد اگر بیماری زمینه ای خاصی ندارند باید در مکان های ویژه ای که شهرداری تعیین می کند نگهداری شوند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان با اشاره به اینکه محیط زیست هیچ مانعی در ساماندهی سگ های ولگرد ایجاد نمی کند، تصریح کرد: محیط زیست در زمانی که سگ ها با سلاح گرم تخریب می شدند. او بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده به دنبال رعایت آن بود.

وی ادامه داد: اینکه از استفاده از سلاح گرم در کشتار سگ ها جلوگیری می کنیم به این دلیل است که اگر سگ هار مورد هدف قرار گیرد و بیماری خاصی داشته باشد، خون ریخته شده توسط آن سگ باعث انتقال بیماری می شود. اگر سگ از بین نرود، احتمال حمله سگ مجروح بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه سگ های ولگرد حیات وحش و حیواناتی مانند سنجاب، آهو، جابر و غیره را تحت تاثیر قرار داده اند، نسل آنها توسط این سگ ها نابود می شود، گفت: در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد محیط زیست نیاز به رعایت دارد، ما نه جلوگیری کردیم و نه وجود داشت. هر مشکل خاصی

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: وظایف افراد و سازمان ها در کارگروه مشخص شده است اما مردم رغبتی به خواندن دستورالعمل ندارند، جایی که مسائل مطرح می شود باید مراجعه کنند. هیأت تدارکات استان و با نظر هیأت. ارائه پرونده به استان به همان کارگروه ملی منعکس می شود تا براساس نیاز مکان و زمان تصمیم گیری شود. در هر صورت تصمیم در سطح ملی و نه منطقه ای برای ساماندهی سگ های ولگرد باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید