سیاست در روحیه دانشجویی نمی گنجد


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916001

موسوی گفت: سیاست و سیاست به هیچ وجه قابل اغماض نیست، بلکه سیاست نیاز مبرم دانشجویان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حدیت موسوی مدرس دانشگاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری دانشجویان را افسران نظامی نرم می نامند، در گفت و گو با خبرنگار تیتریک، اظهار داشت: افسران نرم افزاری نباید فریب شگردهای رسانه ای دشمن را بخورند.

وی ادامه داد: اغتشاشات اخیر نشان داد که باید برای تربیت دانشجو در دانشگاه ها کار کرد، این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

موسوی افزود: دانشجو همانطور که از نامش مشخص است نباید بدون علم و دانش هیچ درسی را بپذیرد و در عرصه جنگ نرم حضور داشته باشد و در این راه پیشتاز باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان باید کوچکترین پدیده های سیاسی و فرهنگی کشور و جهان را بیندیش، اظهار نظر و تحلیل کنند.

وی گفت: سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه قابل اغماض نیست، بلکه سیاست و داشتن قدرت درک و تحلیل سیاسی و فرهنگی نیاز مبرم دانشجویان است.

موسوی ادامه داد: دشمن اقتدار دانشجویان را در زمینه های مختلف علمی به ویژه در زمینه ثبت اختراع، شکست کرونا، تولید داروهای سرطان و… دیده است و می خواهد جلوی این پیشرفت را بگیرد.

این استاد دانشگاه افزود: مسئولان کشوری باید از دانشجویان نخبه بیشتر حمایت کنند و زمینه رشد و فعالیت آنها را در کشور فراهم کنند.

وی تاکید کرد: رسالت طلاب در عرصه جهاد برای تبیین جامعه بسیار سنگین است چرا که آحاد جامعه نگاه ویژه ای به این قشر دارند و دانشجویان باید در جهاد علمی و عملی این انتظار را در عمل برآورده کنند.

موسوی در خاتمه خاطرنشان کرد: عید دانش آموزان را به همه دانشجویان تبریک می گویم و امیدوارم با علم سواری به دور از سطحی نگری و حاشیه نشینی به جایگاه علمی خود برسند و باری از دوش این نظام و انقلاب بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید