سیاست و مدیریت دولت یک نگاه فرصت محور به نمایش خانگی است


ساعت: 12:18
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885869

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست اصلی دولت، دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد و خود سازمان صدا و سیما این است که باید یک نمای فرصت گرا از سینمای خانگی .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز آیین نامه بودجه اجباری داشتیم که بند آنز) تبصره 9 قانون بودجه سال 1401 بسیار مهم است که کلیه دستگاه ها و شرکت های دولتی می توانند 2 درصد از اعتبارات سرمایه ای و هزینه ای خود را در حوزه فرهنگ هزینه کنند.

وی افزود: این موضوع ابتکار دولت در لایحه ای است که در مجلس نیز مطرح شده است. کار روی آیین نامه خیلی طول کشید اما الحمدلله امروز در جلسه شورای دولت تصویب شد. ما در حال ایجاد جایگاه مهمی در حوزه فرهنگی، هنری، گردشگری و فعالیت های قرآنی هستیم. تقریباً 8 تا 9 فعالیت فرهنگی و هنری در این قانون وجود دارد آمار بوده است به نظر من در سال های اخیر چنین مقررات و قوانینی که گره اصلی فرهنگ و هنر را از بین ببرد، نداشته ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدوارم با رسیدگی به برخی از مواردی که در جلسه خارج از دولت مطرح می شود این موضوع به زودی حل شود و تحول مهمی ایجاد کنیم و این طرح را در لایحه بودجه تثبیت کنیم. که در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت و این فراتر از منابع عادی وزارتخانه های فرهنگ است. در واقع شامل تمام ادارات دولتی است که قصد فعالیت در حوزه فرهنگ را دارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این طرح شامل فعالیت در حوزه های فرهنگی، هنرهای تجسمی، گردشگری و قرآنی است. در این زمینه کمیسیونی تشکیل می شود که زیر نظر وزیر فرهنگ و ارشاد و گزارشات فصلی دریافت می کند و بخشی از آن به موضوعاتی که کمیسیون تعیین می کند می رود.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت پلتفرم هافیلیمو“و”نماوا«تا کجا آمده ای؟ وی بیان کرد: سیاست اساسی دولت، حاکمیت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد و خود سازمان صدا و سیما این است که باید نگاه فرصت محور داشته باشیم. نمایش های خانگی ما از شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در عرصه فیلم و سریال حمایت می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همانطور که هر دستگاهی مانند وزارت ارشاد که مشکلی دارد، ممکن است در شبکه تلویزیونی داخلی نیز مشکلاتی وجود داشته باشد، هدف ما کمک به حل آن است. ما اصلاً این نگاه را نمی خواهیم تهدید گرا بله، ما آن را دوست نداریم. مشکلات قطعا رفع خواهد شد.

اسماعیلی درباره موضوع کم مخاطب شدن صداوسیما و اهمیت ایجاد یک برنامه جذاب گفت: صداوسیما قطعا پاسخ خاص خود را در این زمینه دارد اما مجموعه نظرسنجی های مردمی در سال های اخیر نشان می دهد که شبکه های صداوسیما در جذب مخاطب موفق هستند. به همین دلیل است که ما این را یک فرصت می بینیم و این مبنای حمایت ماست.

وی بیان کرد: در بسیاری از بررسی های معتبر شاهد هستیم که این شبکه ها تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند، بنابراین این سیاست سیاست درستی است که باید تقویت شود و مشکلات آنها برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید