سیدجلال خیلی استرس داشت. اگر قهرمان آسیا شویم جام را به او می دهیم/ نمی دانم سقف قرارداد چقدر است!


ساعت: 19:20
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1880025

هر ورزشکاری در هر رشته ای به هر میزانی پول می گیرد، آن را بنوشید

پادگان پرسپولیس گفت: سیدجلال خیلی استرس داشت; اگر قهرمان آسیا شویم جام را به او می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس درباره خداحافظی سیدجلال حسینی از فوتبال گفت: او واقعاً کاپیتان بزرگ پرسپولیس در این چند سال بود و اگر اتفاق بزرگ قهرمانی آسیا برای ما بیفتد جام را به سید می دهیم. بلندش کن. او همچنان کاپیتان ماست و به او خسته نباشید می گویم. امیدوارم همچنان موفق باشد.

وی درباره نحوه همبازی شدن با حسینی در نفت تهران، پرسپولیس و تیم ملی و ویژگی های سیدجلال توضیح داد: سیدجلال تنها فردی بود که با حرف هایش مردم را تشویق می کرد. او روی بازیکنان تمرکز کرد. مثلاً وقتی باران می آمد به من می گفت مواظب باش، زمین لیز است، نپر و مدام به من استرس می داد. بازی با السعد در دوحه را یک بر صفر بردیم و در تهران یک بر یک مساوی کردیم و به فینال رسیدیم. او قبل از بازی گفت که خوب است قبل از دقیقه 20 دو گل بزنیم. به او گفتم آیا السد چنین تیم خطرناکی است؟ بعد از اینکه دقیقه 20 را 0-0 پشت سر گذاشتیم، گفت خوب است تا دقیقه 40 دو گل نخوریم اما باز هم نشد. این روند تا دقیقه 90 ادامه داشت که گل خوردیم و یک بر صفر پیش افتادیم. باز هم گفت اگر تا دقیقه 93 3-1 عقب می افتادیم خیلی خوب می شد تا بتوانیم بازی برگشت را ببریم!

دروازه بان تیم پرسپولیس افزود: سیدجلال خیلی استرس داشت. دلم برایش تنگ شده است. خاطرات خیلی خوب و شیرینی از او در تیم ملی، پرسپولیس و نفت دارم. الان هم می خواهم آن خاطرات را ادامه دهم. برای او در تیم پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.

بیرانوند درباره قبول مربیگری سیجلال بعد از 4 سال بازی با او گفت: همه باید به هرکسی که به کادرفنی اضافه می شود احترام بگذاریم. وقتی سیجلال بازیکن بود خیلی احترام قائل بودم. در آن 4 سالی که در پرسپولیس بودم، همه اتفاقات داخل و خارج رختکن، داخل و خارج زمین توسط سید جمع می شد. الان هم باید به حسینی احترام بگذاریم چون به کادر فنی اضافه شد. او هنوز بزرگتر ماست. هرچند با او راحت ترم، اما هرگز به خودم اجازه نمی دهم جلوی کسی با او شوخی کنم. امیدوارم امسال سال خیلی خوبی داشته باشیم و دوباره موفق باشیم.

وی در مورد اینکه آیا می تواند موفقیت خود را از جام جهانی 2018 در جام جهانی 2022 تکرار کند، توضیح داد: تمام تلاشم را برای خدمت به تیم ملی انجام می دهم. همه بازیکنان دوست دارند به اردو دعوت شوند و بتوانند مقابل بزرگان جهان در جام جهانی بازی کنند. من هم مثل همه بازیکنان می‌خواهم در فهرست نهایی حضور داشته باشم و هنوز نمی‌دانم در آن فهرست هستم یا نه. سعی می کنم با تمام توان با شنیدن نظر ستاد با آمادگی بیشتر به تیم ملی کمک کنم.

دروازه بان تیم ملی درباره اعتراض برخی بازیکنان مانند مرتضی پورعلی گنجی به قانون سقف قرارداد گفت: نمی دانم سقف قرارداد چقدر است!

وی در پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد رسمی اعلام نشده اما به نظر می رسد بین 8 تا 12 میلیارد باشد و همچنین سقف 25 درصدی افزایش قرارداد بازیکنان نسبت به رقم بیرانوند در فصل قبل گفت: نمی توانم در مورد سقف قرارداد صحبت کنم، اما تا جایی که قانون می دانم، هر بازیکنی که قرارداد 3 تا 4 ساله دارد باید هر سال 20 درصد به قرارداد قبلی خود اضافه کند، اما من از بازیکن آزاد اطلاعی ندارم حالا بازیکنان مجانی هستند که ممکن است پیشنهادهای خیلی خوبی از قطر، امارات و کشورهای دیگر داشته باشند. این کشورها به خوبی پرداخت می کنند. بازیکنان خوب زیادی هم داشتیم که به دلیل شرایط مالی از ایران رفتند و به جاهای دیگر رفتند.

وی افزود: همه ما فوتبالیست ها وظیفه داریم با انجام بازی های خیلی خوب مردم را خوشحال کنیم و به تیم ملی دعوت شویم اما باید به آینده هم نگاه کنیم. فوتبال آنها تمام شد، شرایط مالی و معیشتی آنها را هم دیدید. هر فوتبالیستی باید آینده خود را ببیند. این خیلی بد است که به سقف قرارداد نگاه کنید و ببینید که بازیکن چقدر می گیرد. اگر یک فوتبالیست یا ورزشکار پول زیادی به دست آورد، نگران نباشید.

وی در خصوص اینکه سازمان لیگ اعلام کرده است که قراردادهای خارج از سقف اعتباری باطل است و آیا در این شرایط حاضر است با پرسپولیس درباره مبلغ قرارداد مصوب سازمان لیگ صحبت کند، گفت: سازمان لیگ مال خداست. که چنین کارهایی انجام می شود. هر سال از همه بازیکنان مالیات می گیرد.

بیرانوند تصریح کرد: از هر 10 میلیارد قرارداد، 2 تا 3 میلیارد به مالیات می رود. ما به سازمان لیگ مالیات می دهیم، به قراردادمان مالیات می دهیم و به باشگاه مالیات می دهیم! حدود 35 تا 40 درصد از کل پولی که دریافت می کنیم صرف مالیات می شود. من دو سال اروپا بودم و فرقی بین ایران و اروپا نیست. پول قرارداد بازیکنان به دلیل مالیات نصف می شود. این پول نیست. هر ورزشکاری در هر رشته ای همه نوع پول را دریافت می کند زیرا سخت کار کرده است. من مخالف سر و صدا کردن و صحبت از سقف قرارداد هستم.

وی در خصوص حضور خود در مسابقه امروز سالگرد مبارزه با مواد مخدر گفت: من به عنوان یک ورزشکار همه جوانان را به ورزش دعوت می کنم و باعث افتخار است که اینجا هستیم. خوشحالم که چند تا از دوستان ورزشی را از نزدیک می بینم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید