سیدحسن خمینی: اعتماد به نیروهای غیرملی اشتباه است/ نباید دل در غم شرق داشته باشیم.

سیدحسن خمینی: اعتماد به نیروهای غیر ملی اشتباه است

روز جدید سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه اعتماد به نیروهای غیرملی اشتباه است، گفت: دشمن و دشمن به دنبال منافع خود هستند اما رمز بقای ما تکیه بر توان ملی و هویت دینی است. آنجا که ظلم و تجاوز باشد، بد است; هر جا به او ظلم می شود باید در کنارش بایستد و لااقل با زبان از او دفاع کند و هر تجاوزی منفور است. این آرمان انقلاب است و برای عده ای دردناک است که با دیدی دوگانه به دنیا نگاه کنند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه اعتماد به نیروهای غیرملی اشتباه است، گفت: دشمن و دشمن به دنبال منافع خود هستند اما رمز بقای ما تکیه بر توان ملی و هویت دینی است. آنجا که ظلم و تجاوز باشد، بد است; هر جا به او ظلم می شود باید در کنارش بایستد و لااقل با زبان از او دفاع کند و هر تجاوزی منفور است. این آرمان انقلاب است و برای عده ای دردناک است که با دیدی دوگانه به دنیا نگاه کنند. وقتی بچه‌های فلسطینی و بچه‌های یمنی کشته می‌شوند، صدایی نمی‌آید، اما فریاد برای جای دیگر می‌آید.

یادگار امام با اشاره به بهایی که مردم ایران برای استقلال و سیاست نه در شرق و نه در غرب داده اند، گفت: دشمن و دشمن به دنبال منافع خود هستند. تکیه بر توان ملی و هویت دینی رمز بقای ماست. آنجا که ظلم و تجاوز باشد، بد است; هر جا به او ظلم می شود باید در کنارش بایستد و حداقل با زبان از او دفاع کند. هر تجاوزی منفور است. این آرمان انقلاب است و برای عده ای دردناک است که با دیدی دوگانه به دنیا نگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شب گذشته در دوازدهمین اجلاس خادمان افتخاری حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: یکی از مهم ترین مسائل فرهنگ دینی ما بحث عصیان بشری است. در سوره علک که اولین سوره ای است که بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شده است، پس از آن که خداوند فرمود ما انسان را از هیچ آفریدیم، فرمود: انسان طغیانگر است. حتی زمانی که خود را یک یاغی می بیند، شورش می کند.

برخی امروز به طور غیرمنطقی در حال تطهیر رژیم ستمشاهی هستند

وی سپس افزود: یکی از واژه هایی که برگرفته از عصیان است و در قرآن بسیار مورد توجه بوده، کلمه طاغوت است. تاگوت یعنی کسی که نافرمان است و در برابر خدا ایستاده و از حدود او فراتر رفته است. اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امامی با طاغوت ها و طاغوت ها مخالفت کرد در واقع نوعی پیام از بطن اندیشه قرآنی است. تاگوت بزرگترین نماد و مفهومی بود که انقلاب ایجاد کرد تا به دنیا بگوید آنچه ما با آن می‌جنگیم فراتر از حد خود است.

سیدحسن خمینی یادآور شد: این مبارزه با تاگوت عمدتاً در داخل ایران، یعنی علیه رژیم ستمشاهی بود. رژیمی که متأسفانه امروز عده ای بی دلیل آن را تطهیر می کنند در حالی که از نظر وابستگی به قدرت های جهانی و پایمال شدن هویت و کرامت ملی بدعتی بود.

ائمه پس از حمله شوروی با تمام توان از مردم افغانستان دفاع کردند

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بزرگترین شعار انقلاب امام و ملت ایران ایستادگی در برابر ظلم شرق و غرب و لذا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی بود. «دو شعار کلیدی انقلاب بود. یکی از این دو شعار در بُعد هویت درونی ماست و یکی علیه زورگویان زمانه و انقلاب برای این منظور در دنیا دلها را جمع کرده است. در حالی که قبل از انقلاب جهان به دو اردوگاه شرقی و غربی تقسیم شده بود و عنصر دینداری جایی در میانه نداشت و تفکر عمیق ماتریالیستی- مارکسیستی دین را افیون توده ها و در خدمت استکبار می دانست.

یادگار امام گفت: امام در اوایل روز انقلاب برای غرب و در رأس آن آمریکا تهدیدی برای شرق و در راس آن شوروی بود. پس از حمله شوروی به افغانستان، او با تمام توان از مردم افغانستان دفاع کرد. و این در شرایطی بود که شاید برخی تصور می کردند با توجه به شرایط اوایل انقلاب، کشور به سراغ نیروهایی خواهد رفت که کمک می خواهند.

اعتماد به نیروهای غیر ملی اشتباه است

وی افزود: این مایه افتخار است که مردم ایران در جنگ تحمیلی نه در شرق و نه در غرب تاوان استقلال و سیاست های خود را می دهند. دستی بر دشمن پشت سر همه عالم و دستی بر قرآن که به ما می آموزد که با طاغوت روبرو شویم. این رویارویی با طاگوت یکی از رمزهای کلیدی انقلاب است و بحمدالله بعد از امام در این مسیر با جسارت از رهبر معظم انقلاب در جمهوری اسلامی ادامه داد و همان خط امام را در خود ادامه داد. نه سیاست شرقی و نه غربی.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه اعتماد به نیروهای غیرملی اشتباه است، گفت: دشمن و دشمن به دنبال منافع خود هستند اما رمز بقای ما تکیه بر توان ملی و هویت دینی است. آنجا که ظلم و تجاوز باشد، بد است; هر جا به او ظلم می شود باید در کنارش بایستد و لااقل با زبان از او دفاع کند و هر تجاوزی منفور است. این آرمان انقلاب است و برای عده ای دردناک است که با دیدی دوگانه به دنیا نگاه کنند. وقتی بچه‌های فلسطینی و بچه‌های یمنی کشته می‌شوند، صدایی نمی‌آید، اما فریاد برای جای دیگر می‌آید.

وی با بیان اینکه بچه کشی همه جا منفور است و آدم کشی همه جا بد است، تاکید کرد: نباید در غم شرق دل کرد و به جذابیت غرب نگاه نکرد. این به این معنا نیست که انسان در دنیا تنها بماند، بلکه اصل بر این است که به توان ملت تکیه کنیم. رهبر انقلاب جمله ای دارند که بیان دقیق اندیشه سیاسی امام است; می گویند هر جا مردمی باشند، مثلاً سیل که همه آوارها را بشوید، موفقیت حاصل می شود و هر جا که نباشد، هیچ سودی نخواهد داشت.

امام و هر آنچه متعلق به امام است مورد نفرت دشمنان ایران است

یادگار امام فرمود: «اعتماد به دیگران» اشتباه است و ظلم با همه جهاتش باطل است. سیاست دقیقا همان چیزی است که امام به ما آموخت و مقام معظم رهبری ادامه دادند و جمهوری اسلامی الگوی خودش را گذاشت و آن هم سیاست توکل به خدا، اعتماد به روحیه ملی، اعتماد به مردم و نه سیاست شرقی و نه غربی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه امام برای کشور ما نشانه عزت و دینداری است، یادآور شد: و امروز اگر فضای رسانه ای و تبلیغاتی را رصد کنید، می بینید که تمام تیرهای زهرآگین به سمت امام است. . بسیاری از تخریب هایی که اتفاق می افتد هنوز هم مربوط به امام است. دروغ می گویند، تحریف می کنند و متن امام را در کنار هم جعل می کنند. چون امام زنده است و در حال سقوط است. چون رهبری فرمودند این انقلاب هویت ندارد و بدون امام شناخته نمی شود و هیچکس از آن پیروی نمی کند.

سید حسن خمینی افزود: امام و هر آنچه متعلق به امام است مورد نفرت دشمنان ایران است. دشمنان امام را هدف قرار داده اند و سوء استفاده نکرده اند. الان هم به این کار ادامه می دهند و خدای ناکرده هنوز بی فایده هستند. اما این چیزی از وظیفه ما کم نمی کند. هرکس به آینده این کشور پایبند باشد عزت کشور را می خواهد و می خواهد صدای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت پیامبر در مناره های این کشور باشد تا اینکه روز قیامت در مقابل این تبلیغات امپریالیسم رسانه ای از خود در برابر امام دفاع می کند.

وی افزود: یکی از این موارد حضور شما در لباس خادم امام است. این بسیار ارزشمند است که در بازار پرهیاهویی که هزاران نفر در آن موعظه می کنند، گروهی افتخار می کنند که خادم امام هستند. پناهندگی و محور این کشور امام جماعت است.

دیدگاهتان را بنویسید