سیره حضرت زینب (سلام الله علیها) زنان را از تدبیرهای دشمن در امان نگه داشت.


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897882

زهرا میرکاظمی گفت: با تجهیز به سبک زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها) می توانیم خود را از تدبیرهای دشمن مصون بداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا میرکاظمی رئیس نهضت اعتلای بانوان مرکز قرآنی کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا جهاد تبیین را به وجود آورد تا دشمن نتواند بر حق غلبه کند. روایت او

وی ادامه داد: طرح نهضت جهاد تباین بر اساس فرمان رهبری است تا راه و معنویت حضرت زینب (سلام الله علیها) چراغ زندگی ما شود.

میرکاظمی افزود: بانوان با ثبت نام در این دوره ها در رده های مورد علاقه خود تمرین کرده و شروع به کار می کنند.

این مسئول تصریح کرد: زنان در جهاد تباین نقش بسیار برجسته و منحصر به فردی دارند زیرا قلب خانه هستند و در نهادینه سازی سیره زینبیه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه حجاب یکی از برنامه های دشمن برای تخریب بنیان خانواده است، گفت: وقتی زن به عنوان قلب خانه به فساد کشیده می شود، ناخواسته کانون خانواده از هم می پاشد.

میرکاظمی گفت: صبر نیز یکی از درس های بزرگ زندگی حضرت زینب(س) است، ایشان این غم را در صحرای کربلا دید، به سختی توانست ادامه دهد، اما چون تسلیم واقعیت کربلا مهم بود، حضرت زینب(س) صبر در برابر ناملایمات پرچمدار نهضت حسینی شده است و این رسالت بر عهده زنان تربیت کننده نسل حسینی است.

وی ادامه داد: این صبر نیز باید سرلوحه زندگی زوج های جوان باشد تا با حاشیه کمی به دنبال طلاق نباشند، بلکه با صبر و گذشت زمان به دنبال حل مشکل باشند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: هر زمان که از سبک زندگی حضرت زینب(س) فاصله گرفتیم، دشمن به نقش زن در جامعه آن زمان لطمه زد، پس با مسلح شدن به این سبک زندگی، در مقابل شگردهای زینب(س) بپرهیزیم. دشمن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید