سیستان و بلوچستان؛ دروازه تجارت و گردشگری ایران/ وقتی گردشگری پای مشکلات معیشتی و اشتغال را باز می کند


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811600

از سیستان و بلوچستان با جاذبه های بکر و منحصر به فرد می توان به عنوان دروازه تجارت و گردشگری در ایران نام برد، استانی سرشار از زیبایی و می تواند مقصدی برای گردشگران ایرانی باشد، فرصتی که بی شک مشکلات معیشتی و اشتغال را حل خواهد کرد. در منطقه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سیستان و بلوچستان از هامون تا مکران مملو از جاذبه های بکر و دست نخورده، فرصت های زیبا، منحصر به فرد و چشم نوازی است که می تواند مقصدی برای گردشگران ایرانی باشد.

این استان با کوه های مریخی و سواحل زیبا و دریای نیلگون در جنوب، نخل های سرسبز، قلعه ها و مکان های تاریخی، قله آتشفشانی تفتان، شهر سوخته، قدیمی ترین شهر جهان، کاروانسرای نصرت آباد، ارگ جلال آباد و صدها جاذبه دیگر. از آن‌ها داستان‌های شگفت‌انگیزی در دل خود نهفته است، فرصتی بی‌نظیر را برای گردشگران و مسافران نوروزی فراهم می‌کند.

فرصتی که می تواند ضمن ایجاد تجربه ای جدید و آرامش بخش برای گردشگران و علاقه مندان به سفر، به توسعه اقتصادی منطقه و رفع مشکلات معیشتی و اشتغال کمک شایان توجهی کند.



گردشگری؛ بزرگترین پدیده قرن جدید در سیستان و بلوچستان


میتبی میرحسینی معاون گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سیستان و بلوچستان سرزمینی چهارفصل با جاذبه های متنوع و دیدنی است که در آستانه تبدیل شدن به یکی از مقاصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی است. .


وی افزود: با تبدیل بخش قابل توجهی از مواد اولیه به جاذبه ها و محصولات گردشگری توانسته ایم با کمک فعالان فضای مجازی ظرفیت استان را در چشم گردشگران ایرانی به تصویر بکشیم تا سلیقه های مختلف در فرهنگ های مختلف یافت شود. جاذبه های تاریخی و طبیعی «از سیستان و بلوچستان دیدن کنید.

4829b28c 10ae 463a a398 59afb2a15f71 خبر خاکستری

گامی بلند برای تغییر چهره ذهنی سیستان و بلوچستان

میرحسینی افزود: برپایی هفته های فرهنگی سیستان و بلوچستان در سایر استان ها در قالب پویش ملی برای دیدار و سفر به سیستان و بلوچستان گام بلندی در معرفی و تغییر چهره ذهنی استان و پذیرش مسافران خواهد بود. سیستان و بلوچستان که با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی افزود: در این برنامه دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در استان های بازار هدف سیستان و بلوچستان افتتاح شد. علاوه بر ارائه بیش از 2000 اثر تاریخی، بنای طبیعی و میراث ناملموس، توانستیم 80 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری طبیعی را در قالب نمایش 360 درجه واقعیت مجازی در فضای مجازی با طراحی سایت گردشگری استان ارائه کنیم.

این مقام مسئول گفت: حضور فعال در نمایشگاه های ملی و بین المللی از جمله شرکت در فیتور اسپانیا، ITB برلین آلمان، MITT مسکو روسیه، گردشگری سلامت در عمان و نمایشگاه های دبی و پاکستان از دیگر اقدامات انجام شده بود. برای ارائه بهترین و ایجاد تصویر مناسب.

مطالعه و شناخت بازار داخلی و خارجی


وی گفت: بررسی و شناخت بازارهای داخلی و خارجی و تعیین سهم استان از این بازارها با اولویت مشخص از دیگر برنامه هایی بود که با همکاری کنسرسیوم پاکستان اقدام به تدوین بسته های ویژه گردشگری و توسعه 5 زبان استان کرد.


میرحسینی ادامه داد: برگزاری تورهای آشنایی برای معرفی استان از هامون تا مکران به گروه های مرجع و اندیشمندان سفر و گردشگری ایران از جمله دفاتر گردشگری و گردشگری، راهنماها، فعالان فضای مجازی و …. از دیگر اقدامات در این راستا است. گرفته شده.


وی افزود: در حوزه آموزشی با برگزاری دوره های توانمندسازی فعالان حوزه های مختلف گردشگری اعم از ادارات، مجتمع های کنار جاده ای، هتلداران و اقامتگاه های بوم گردی استان و جوامع محلی، کیفیت خدمات را ارتقا داده و میهمان نوازی متفاوتی را به ما نشان می دهد. گردشگران سعی کردند راه را برای رشد فکری و نوآوری در ارائه محصولات گردشگری در روستا هموار کنند.


معاون گردشگری سیستان و بلوچستان اذعان داشت: افزایش نظارت بر تأسیسات گردشگری فعال با تیم های نظارتی یکپارچه با سایر دستگاه ها به ویژه در آستانه نوروز 1401 منجر به ارائه خدمات با کیفیت و کارآمدتر و رقابت پذیری بیشتر برای حصول اطمینان از موقعیت مناسب در زمینه ارائه خدمات، درآمدزایی و استانداردسازی امکانات گردشگری.

8345b187 d9d5 4bda 8964 24b39dffcf7f خبر خاکستری




افزایش امکانات گردشگری


وی گفت: افزایش تعداد تسهیلات از 30 فقره در سال 94 به بیش از 120 به 1400 مورد بیانگر شرایط رو به رشد گردشگری و مشارکت فعال مردم است. فعال سازی اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای هدف و برخی مناطق نمونه گردشگری استان مهاجرت معکوس و بهبود معیشت روستاییان عزیز.


میرحسینی بیان کرد: روند رو به رشد متقاضیان سرمایه گذاری در استان، صدور موافقت نامه های کلی برای هتل ها، مجتمع های گردشگری، رستوران های سنتی و سایر مراکز و امکانات گردشگری امیدوارکننده است که در این راستا در دو سال گذشته بیش از 6 هزار میلیارد سرمایه گذاری شده است. ریالی است که در آینده نزدیک زمینه اشتغال 624 نفر در این بخش، حوزه های اقتصادی و اشتغال پایدار را برای ساکنان استان فراهم می کند.


وی افزود: ارتقا و افزایش تولید محتوای لازم در زمینه تولید ویدئو، چاپ بروشور با مسیرهای گردشگری در روستا و کتاب کودک، طراحی استودیو گردشگری تماشاچی برای ارائه جاذبه ها و گفتمان سازی و فرهنگ سازی سفر و گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج و توسعه صنایع دستی تهیه برنامه صوتی برای سفر در قالب رادیو گردشگری با همکاری صدا و سیمای استان از جمله برنامه هایی در زمینه تبلیغات و بازاریابی.


به گفته این کارمند، توجه ویژه به گردشگری به عنوان یک اقتصاد بی وزن و حمایت از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا در این راستا با حمایت از شکل گیری دو رویداد جدید گردشگری است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید