سیستان و بلوچستان در تامین زمین نهضت ملی مسکن مقام اول را کسب کرد


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840518

عطولا اکبری گفت: سیستان و بلوچستان بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین زمین، در مدت چهار سال رتبه نخست کشور را برای اجرای نهضت ملی مسکن به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاوله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به نقل از عصر هامون گفت: این استان بیش از هزار و 363 هکتار از نیاز استان دارد.

وی تعداد ثبت نام کنندگان طرح ملی مسکن در استان را 125 هزار و 421 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 49 هزار و 733 نفر متقاضی واجد شرایط هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: برای تمامی داوطلبان واجد شرایط پیامک ارسال شد و تاکنون 22 هزار و 523 نفر پاسخگو بوده و همچنین 7 هزار و 394 نفر واریز کرده اند.

وی سهمیه چهار ساله استان در طرح ملی مسکن را 96 هزار و 196 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد ثبت نام در طرح ملی مسکن استان در شهرستان های زاهدان، سراوان، میرجاوه، زابل، هش، مهرستان و جالک است.

اکبری در خصوص فرآیند پالایش در سیستان و بلوچستان گفت: 22 هزار و 523 نامزد تاکنون بهبود یافته اند.



وی با اشاره به ساخت 5 هزار و 251 واحد مسکونی توسط نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان، گفت: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت این بلوک ها بیش از 45 درصد است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. سال . . “

اکبری با بیان اینکه در این پروژه زمین برای ساخت یکصد هزار و 320 واحد فراهم شد، خاطرنشان کرد: برای شهرهای بدون زمین منطقه سیستان زمین مورد نیاز در شهر جدید رامشار تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: برنامه ریزی برای شهر جدید در حومه زاهدان با امکان اسکان متقاضیان تحت طرح مسکن آغاز شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید