سیستان و بلوچستان پیشگام در ساخت مسکن ملی / طرح جابجایی زمین برای ساخت 85000 واحد مسکونی

ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794671

برای تسریع در اجرای طرح ملی مسکن، زمین برای ساخت 85 هزار واحد مسکونی توسط اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ طرح جهش تولید مسکن یا حمایت از مسکن با روی کار آمدن دولت سیزدهم آغاز شد در حالی که این سومین طرح ساخت مسکن توسط دولت هاست. برای کاهش تبعیض و طبقات اجتماعی در کشور بسازند.

در همین راستا، حسین مدرس هیابانی شب گذشته در سومین جلسه شورای مسکن استان که با محوریت نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: تاکنون اقدامات ارزنده ای در زمینه زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با جمعیت بالا انجام شده است. تراکم و کاربری زمین تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین، نقشه های جداگانه آنها انجام شد و مصوبات آنها دریافت شد، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشرو در ساخت نهضت ملی مسکن، تا دو سال آینده در تامین زمین مورد نیاز مسکن با مشکل مواجه خواهد شد. واحدها بدون پروژه ملی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا 28 مهرماه امسال بیش از 146 هزار و 800 نفر از شهروندان استان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و این روند تا 15 دی ماه ادامه دارد.

مدرس هیابانی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم است، لازم است تمامی استانداران و روسای دستگاه های اجرایی استان ها حضور فعال داشته باشند.

وی بر تامین مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران و گروه های حمایتی از جمله کمیته یاری امام خمینی (ره) و آبادانی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: این طرح علاوه بر حفظ خانوار دهک های پایین جامعه است. برای بخش قابل توجهی شغل ایجاد می کند. «از مردم بخواهید در روستا کار کنند.

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی نیز از استاندار و سایر دستگاه های اجرایی استان برای تامین زمین و مسکن نهضت ملی مسکن استان تشکر کرد.

عطاوله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تاکنون یک هزار و 839 هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وی افزود: برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی، پروژه مسکن ملی در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان، زمین مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید