سیستان و بلوچستان گل سرسبد معلمان ضمن خدمت / در مناطق فقیرنشین و روستایی با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستیم

ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790630

اسماعیل حسین زهی گفت: پرچمدار معلمان بیکار استان سیستان و بلوچستان با پنج هزار سرباز است.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی موجود با کمبود معلم مواجه است. آموزش و پرورش باید استانی باشد و مدیران استانی منتظر نباشند تا مرکز مشکلات آنها را حل کند و باید برای مشکلات خود چاره اندیشی کنند.

پراکندگی جمعیت در استان بیش از سه برابر میانگین کشوری، تعداد زیاد سکونتگاه‌های کوچک، مناطق مرزی و دورافتاده، فقر اقتصادی خانواده‌ها و متوسط ​​پایین درآمد خانوار از مهم‌ترین مشکلات کشور است. استان

به گفته حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، این منطقه در سال گذشته با جمعیت 825 هزار و 122 دانش آموز با کمبود 10 هزار و 248 معلم مواجه بود، اما این کمبود مانع یادگیری دانش آموزان نمی شود و از طریق خرید خدمات، آموزش، تربیت معلم سربازان. و پرسنل و برون سپاری این نقیصه برطرف شده است.

بر اساس آمار ارائه شده در سال تحصیلی جدید، سیستان و بلوچستان با کمبود 12 هزار و 434 معلم مواجه است.

وضعیت معلمان حین خدمت در سیستان و بلوچستان باید مشخص شود

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 آذرماه) در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش گفت: با کمبود شدید نیروی کار به ویژه در مناطق فقیرنشین و روستایی مواجه هستیم. مناطق.”

وی افزود: حدود 20 درصد مدارس استان پس از 75 روز از شروع سال تحصیلی تعطیل می شود و بسیاری از مدارس این مناطق با 60 نفر جمعیت دارای یک معلم هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پرچمدار معلمان بیکار استان سیستان و بلوچستان با پنج هزار سرباز است.

به گفته حسین زهی، امیدوار است وزارت آموزش و پرورش برای تغییر وضعیت معلمان بدون ترک کار، حقوق و رتبه بندی معلمان اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید