سیستم قضایی: جلسه محاکمه عباس کورکوری متهم اصلی شهادت کیان پیرفلاق برگزار شد/ متهم گفت که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و در روزهای 24 و 25 آبان به آشوب کشیده است.

سیستم قضایی: جلسه محاکمه عباس کورکوری متهم اصلی شهادت کیان پیرفلاق برگزار شد/ متهم گفت که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و در روزهای 24 و 25 آبان به آشوب کشیده است.

مرکز رسانه قوه قضائیه گزارش داد: جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان اصلی حادثه تروریستی 4 آبان در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

شامگاه چهارم آبان ماه بود که در حمله تروریستی در شهر ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان 10 ساله به نام کیان پیر فلک کشته و چند نفر مجروح شدند.

پس از این واقعه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در نهم دی ماه 1401 در عملیات مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فرجا، چهار نفر از عوامل درگیر در حادثه از جمله دو تن از عناصر مسلح اصلی این اغتشاشات مورد اصابت قرار گرفت، دو نفر از متهمان دستگیر و دو نفر در درگیری مسلحانه کشته شدند.

پس از دستگیری متهم، سیر مراحل قضایی برای این پرونده آغاز و برای متهم اصلی این حادثه پرونده تشکیل شد.

پس از صدور کیفرخواست، جلسه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد با حضور متهم و وکیل وی در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

در جلسه دادگاه، دادستان و انقلاب ایذچ کیفرخواست را قرائت کردند.

وی به زوایای مختلف جرایم متهم و همدستانش در شهرستان ایذه اشاره کرد و با تشریح ابعاد مختلف کیفرخواست، خواستار اشد مجازات قانونی برای متهم شد.

براساس کیفرخواست صادره، عباس کورکوری متهم به جنگ با اسلحه کشی برای کشتار مردم و ایجاد رعب و وحشت و فساد در این سرزمین از طریق ارتکاب جنایت با شلیک سلاح های رزمی، برهم زدن نظم عمومی و ایجاد صدمات شدید بدنی و منجر به فوت هفت نفر از جمله کیان است. پیرفلک، وارد کردن خسارات فراوان به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه شورشی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

پس از قرائت کیفرخواست و تفهیم اتهام از سوی قاضی دادگاه، متهم یک قدم جلو رفت و به دفاع از خود پرداخت.

متهم در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه “اتهامات را می پذیرم” اظهار داشت: علت اصلی ارتکاب این جرایم تحت تاثیر فضای مجازی بوده که در آن شرایط به دلیل تبلیغات گسترده اینترنتی به قصد انجام اقدامات مخرب با سلاح من خودم را آماده کردم.

وی با اشاره به اقدامات مسلحانه خود گفت: در روزهای 24 و 25 آبان 1401 وارد شورش شدم و با همدستانم شروع به تیراندازی کردم.

پس از دفاعیات متهم، وکیل وی به دفاع از متهم پرداخت و به ارائه شهادت پرداخت.

در پایان جلسه دادگاه که حدود 4 ساعت به طول انجامید، آخرین دفاعیات متهم به عمل آمد و قاضی پرونده اعلام کرد که دادگاه در موعد مقرر به قضاوت خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید