سیستم قضایی: در آتش سوزی زندان اوین 4 نفر جان باختند و 61 نفر مجروح شدند / کشته شدگان شامل محکومان سرقت بودند / 10 نفر در بیمارستان بستری شدند; حال 4 نفر وخیم است

سیستم قضایی: در آتش سوزی زندان اوین 4 نفر جان باختند و 61 نفر مجروح شدند / کشته شدگان شامل محکومان سرقت بودند / 10 نفر در بیمارستان بستری شدند;  حال 4 نفر وخیم است

روز جدید قوه قضائیه اعلام کرد: آتش‌سوزی عصر روز شنبه سوم اسفندماه در زندان اوین منجر به کشته شدن ۴ زندانی و مجروح شدن ۶۱ نفر دیگر شد. هر چهار زندانی فوت شده از جمله محکومان سرقت در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین هستند.

قوه قضائیه اعلام کرد: آتش‌سوزی عصر روز شنبه سوم اسفندماه در زندان اوین منجر به کشته شدن 4 زندانی و مجروح شدن 61 نفر دیگر شد.

مرکز رسانه قوه قضائیه گزارش داد: پس از نزاع شب گذشته زندانیان یگان ویژه سرقت و محکومیت های مالی زندان اوین و آتش سوزی در کارگاه خیاطی این زندان به حضور سریع و به موقع نیروهای انتظامی و امدادی منجر شد. تعداد قابل توجهی از زندانیان نجات یافتند و از محل آتش سوزی به مکان امن منتقل شدند و متاسفانه 4 زندانی فوت و تعدادی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، بر اساس آخرین اطلاعات، 4 زندانی بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی جان خود را از دست دادند و 61 زندانی نیز مجروح شدند.

هر 4 زندانی فوت شده از جمله محکومان سرقت بودند که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کردند.

این گزارش می افزاید: اکثر زندانیان مجروح به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها 10 نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند که حال 4 نفر وخیم گزارش شده است.

این گزارش حاکی از آن است که پس از ورود به موقع دادستان تهران، رئیس سازمان زندان ها به زندان اوین، با مساعدت مسئولان زندان، نیروی انتظامی، آتش نشانی و اورژانس بیش از 70 زندانی که در خطر آسیب، نجات یافتند.

گزارش مرکز رسانه های پزشکی قانونی حاکی از آن است که در جریان درگیری و آتش سوزی شب گذشته در زندان اوین تعدادی از زندانیان جرایم سنگین و خطرناک قصد فرار از زندان را داشتند که به دلیل تدابیر امنیتی موفق به فرار نشدند.

در پایان گزارش مرکز رسانه های قضایی تاکید شده است که شرایط زندان اوین از نیمه شب گذشته عادی بوده و از عصر همان روز امکان تماس محرومان از آزادی با خانواده هایشان فراهم شده و ساعت بعد آتش خاموش شد تا هرگونه نگرانی برطرف شود.

هویت زندانیان متوفی به خانواده های آنان اعلام شده و اسامی متوفیان با دستور مقام قضایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید