سیستم مالیاتی فروشگاه های پایانه در تیرماه ارائه می شود


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876987

رئیس سازمان مالیاتی کشور از افتتاح سامانه فروشگاه پایانه در تیرماه مصادف با هفته فرهنگ مالیاتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی، ضمن بیان لزوم همکاری در تمامی ارکان انتظامی برای فروشگاه های پایانه، افزایش شفافیت اقتصادی و عدالت اجتماعی راهی برای اجرای این قانون است.

در این جلسه دیوید منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، حسین زاده بحرینی، توانگر، طغیانی و صفایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اسکندری نماینده مرکز پژوهش های مجلس و جمعی از مدیران مالیاتی کشور حضور داشتند. اجرای قانون پایانه فروشگاه و سامانه مودیان انجام شد و اقدامات سازمان امور مالیاتی در این زمینه انجام شد.


کمیسیون اقتصادی مجلس: اولین قدم در اجرای قانون پایانه های فروشگاه های بزرگ، اقناع افکار عمومی است

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت سازندگی اقتصاد و نظام مالیاتی کشور، اجرای به موقع قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان را خواستار شدند.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اولین گام در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی را اقناع افکار عمومی و اطلاع شهروندان از مزایای اعمال قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان دانستند. به صورت جهانی و متافیزیکی توصیف می شود.


رئیس سازمان مالیاتی: سامانه وصول الکترونیکی صورتحساب راه اندازی شد

دیوید منظور، رئیس سازمان مالیاتی کشور فرهنگ مالیاتی را یکی از راهبردهای بلندمدت نظام مالیاتی به ویژه در دوران تحول جدید برشمرد و گفت: راه اندازی پایگاه خبری تحلیلی مالیاتی جهت اطلاع رسانی و آموزش رسانه های اجتماعی و تبلیغات محیطی در سراسر کشور.

وی برای نهادینه شدن فرهنگ فرهنگ و فرهنگ گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ مالیات پرداختی نیازمند ایجاد حس مشترک بین نظام مالیاتی و مردم هستیم. مشمول مالیات شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سه سامانه مربوط به وصول الکترونیکی صورتحساب، عضویت فعالان اقتصادی و تحلیل و پردازش صورتحساب های الکترونیکی آماده شده و سازمان امور مالیاتی کشور آمادگی فنی و سیستمی برای اجرای به موقع قانون پایانه های فروشگاهی را دارد. “

وی از افتتاح سامانه فروشگاه های پایانه در تیرماه مصادف با هفته فرهنگ مالیاتی خبر داد و گفت: در واقع تماس های مربوط به اعمال قانون فروشگاه های پایانه را تیرماه اعلام خواهیم کرد.

منظور با تاکید بر اینکه اجرای قانون پایانه های فروشگاه های بزرگ یک پروژه ملی است و همه فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، واسطه ها و خرده فروشان را درگیر خود می کند، گفت: سناریوهای مختلفی برای اجرای این قانون طراحی و برنامه ریزی کرده ایم. ما یک سناریو را در همه جهات اجرا خواهیم کرد.


رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی: کد پستی دستگاه های کارت خوان ضمیمه پرونده مالیاتی آنها می باشد

در این جلسه محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: ساماندهی و تعیین دستگاه های کارت خوان بانکی در قالب سه دستگاه کارت خوان بانکی. مراحل اتصال کارتخوان ها به پرونده های مالیاتی، استانداردسازی کد پستی و استانداردسازی فعالیت های تجاری، اقدامات مهمی انجام شد که منجر به شناسایی تعداد قابل توجهی از کارتخوان های فعال و غیرفعال و مودیان جدید مالیاتی شد.

وی با بیان مولفه های مدل مفهومی قوه مجریه و ارائه تمامی اجزا و عناصر اساسی آن، مزیت های قابل توجه این مدل را الگویی قابل اعمال و تسهیل اجرای مفاد مختلف قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان عنوان کرد. . .

برزگری افزود: اصلاحات ساختاری در قالب تدوین و طراحی مدل مفهومی جدید برای ساماندهی مسائل مالیاتی کشور با کاهش مالکیت سازمان و تسهیل در روند اجرای قانون شکل گرفته است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی در بخشی دیگر از گزارش خود گفت: با فراخوان و جذب شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی و مواجهه با چالش های موجود در این زمینه از خدمات این شرکت ها حداکثر استفاده را ببرید. سازمان. “


سازمان مالیاتی و بانک مرکزی برای شناسایی حساب های تجاری توافق نامه امضا کردند

برزگری گفت: اقدامات لازم برای اجرای ماده 10 قانون از جمله توافق سازمان مالیاتی و بانک مرکزی مبنی بر تقسیم حساب های تجاری و غیرتجاری مودیان و همکاری جدی و مستمر کارشناسان و تیم های فنی انجام شده است. .

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای آماده‌سازی و راه‌اندازی سامانه مودیان و در این راستا بارگیری و راه‌اندازی زیرسامانه جمع‌آوری اطلاعات در محیط عملیاتی و زیر سامانه عضویت و ثبت نام در سازمان امور مالیاتی کشور انجام شده است. محیط آزمایشگاهی به دست آمده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه توضیحات لازم را در خصوص نگاه قانونگذار به اجرای بهینه قانون و دیدگاه ها و توصیه های اصلاحی خود برای ادامه روند تکمیل فرآیندهای مختلف و فرصت های اجرایی در حوزه قانون ارائه کردند. ، سازوکارهای تعاملی بین سازمان را تشریح کردند. مالیات کشور با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین روند ارسال اطلاعات صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مودیان را تشریح کردند.

در همین راستا، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس کاهش ورود سازمان مالیاتی به مدل مفهومی جدید را یکی از نقاط قوت اصلی این مدل دانستند و از آن استقبال کردند.

در نهایت اقدامات انجام شده برای تکمیل زیر سیستم های جمع آوری داده ها، عضویت و سبد مودیان و همچنین فرآیندهای کاری در این زمینه تشریح شد و طی ارائه دقیق، تمامی بخش ها و اجزای مختلف سبد مالیاتی در قالب ویژه توضیح داده شد. مسیر. از طریق این زیر سیستم اطلاعات بین مودیان و سازمان مالیاتی کشور به طور کامل مشخص شد و همچنین نحوه مدیریت فرآیندهای کاری در پرتفوی توسط مودیان و سازمان مشخص شد. در این راستا جزئیات صورتحساب های الکترونیکی و کلیه اشکال و عملکردهای زیرسامانه ارائه شد و طی این ارائه به سوالات و ابهامات نمایندگان محترم مجلس در خصوص فرآیندهای کاری مد نظر سازمان امور مالیاتی پاسخ داده شد.

انتهای پیام/
منبع: سازمان امور مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید