سیستم های نظارت و بازرسی خواب خرگوش / فشار سود بر عموم مردم به دلیل عدم نظارت


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855689

امروزه با تغییر در نحوه توزیع یارانه ها، گرانی و ارزانی و فروش اجباری اجناس، مشکلی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرغم اینکه سامانه های نظارتی مبتنی بر شکایات تلفنی از سال 73 و همزمان با احیای سازمان تعزیرات حکومتی در کشور راه اندازی شده است، متاسفانه همچنان انتقاداتی به این سامانه ها وجود دارد.

گران فروشی، کم فروشی و اجباری سرلوحه شکایات مردم است

یکی از مهم ترین انتقادات، نبود قیمت های روز و عدم توجه به شکایات مردمی است و زمانی که انتقادات بیشتر می شود، با وجود همه این انتقادات، کارکنان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان که به نوعی در اقدامات خود در سال های اخیر نشان دادند نگران هستند. . حفاظت از عملکرد سیستم های بازرسی و شکایت.

اما برخلاف بسیاری از کشورها، هیچ منبع واحدی برای شکایت وجود ندارد و مثلاً وقتی فردی می خواهد از دارویی شکایت کند و با تلفن 124 تماس بگیرد، او را به وزارت بهداشت معرفی می کنند و وزارت بهداشت به سازمان می گوید. که هر یک از بخش های این سازمان نیز به صورت جداگانه فعالیت می کنند و به سوالات غیر مرتبط با خود پاسخ نمی دهند.

در نتیجه، مردم در نهایت از پیگیری شکایات خود ناامید می شوند و تحت فشار و ظلم دلالانی قرار می گیرند که با سوء استفاده از شرایط موجود و تحت الشعاع قرار گرفتن غفلت نهادهای نظارتی، سودهای کلانی به دست می آورند و در نهایت به ضرر مردم می شوند.

a2faf4d0 d696 48a1 a450 30779c931cc4 خبر خاکستری

عدم اطلاع رسانی دقیق مقامات به شاکی

یکی از انتقاداتی که به این فرآیند وارد می شود این است که طول می کشد و منجر به شکایت شاکی از پیامک یا راه حل های جایگزین نمی شود که احتمالاً بسیاری از افراد به عنوان نمونه بارها در این مورد با آن برخورد کرده اند.

در روزهای اخیر و در پی سیاست تغییر نوع توزیع یارانه تا پایان چرخه تولید، شاهد فروش کم و زیاد و اجباری نانوایی ها در شهرهای مختلف به ویژه تهران بودیم که در این رابطه یکی از شهروندان مشیر و رضویه که تعداد زیادی نانوایی با هماهنگی وجود دارد، همه نانوایی های این محله ها به خصوص در مورد نان بربری به جز تعداد انگشت شماری نانوایی، بقیه این نانوایی ها از عرضه نان ساده خودداری می کنند.

این شهروند گفت: در همه نانوایی ها به جای دو هزار تن نان معمولی، چند دانه کنجد می پاشند و در پاسخ به گرانی آنها پاسخ داده اند که نان معمولی نمی پزند و مردم را مجبور به خرید سه هزار تن نان می کنند. که خیلی ها اغلب می گویند به سامانه 124 گزارش شد که اکنون پس از گذشت بیش از 40 روز هیچ تغییری در این روند ایجاد نشده است.

این شهروند ادامه داد: خود من چندین بار با این سامانه تماس گرفتم و کد رهگیری 18027151 و 18003280 را دریافت کردم و با وجود پیگیری های مکرر، هنگام خرید نانوایی سنگک که موظف است 600 گرم چانه بگیرد و 480 گرم نان به مردم بدهد، نان 298 تحویل می دهد. گرم به مشتری و تنها جوابش 124 بود که دنبال می کنند.

به گزارش راه دانا؛ این در حالی است که برخی از نانوایان به پختن غذا نمی پردازند و سهمیه روزانه آرد را به قنادی ها یا سایر صنایع می فروشند و یا به جای پختن در تمام روز، فقط برای ساعات خاصی پخت می کنند.

سود 15 میلیون تنی هر نانوا از گران فروشی یک ماهه / قانون عمومی در جیب متخلف

با یک محاسبه ساده می توان به راحتی محاسبه کرد که یک نانوای در دستگاه نان بربری با توجه به تعداد نان های پخته شده در روز و هزینه بالای هزار تن در روز، بیش از 500 هزار تن و بیش از 15 میلیون تن در ماه به خریداران خود ظلم می کند به دلیل بی کفایتی ناظران و در سراسر کشور رقم بزرگی را به اقتصاد کشور و مردم تحمیل می کند که به دور از عدالت اسلامی است.

این مشکل به نان ختم نمی شود بلکه در مورد دارو نیز همین مشکل وجود دارد و به عنوان مثال یک شهروند دیگر در سامانه 190 گزارش داده که بر اساس آن داروخانه حدود 10 برابر قیمت دارو از آن دریافت می کند که در این صورت ردیابی می شود. کد 454796 است. – بعداً تنها پاسخ هنوز در حال بررسی است.

6aa24dda 766e 419d 8b10 d96df4d0da3e خبر خاکستری

همه اینها در حالی رخ می دهد که طبق اعلام رسمی دولت، مردم می توانند هر یک از این تخلفات را گزارش کرده و از متخلف شکایت کنند و دولت نیز باید سریعاً به شکایات رسیدگی و عاملان آن را مجازات یا به عدالت بسپارد. آهسته اما یک نظرسنجی ساده نشان می دهد که اکثر شهروندان بر این باورند که در بسیاری از موارد تماس با 124 و سایر نهادهای نظارتی به جایی نمی رسد و بنرهایی که سود حاصل از این سود را نشان می دهند دیگر در شهرها دیده نمی شوند.

df06ae64 a435 4841 ba26 3bf79b109942 خبر خاکستری

از مقامات در مورد نحوه عملکرد سیستم های نظارتی محافظت کنید

این تا زمانی است که قیمت ها در سامانه 124 به روز شود. به ناچار در برخی موارد تفاوت هایی بین قیمت های مصوب و قیمت های درج شده در سایت وجود دارد.

در هفته های اخیر محمدحسین برخوردار از اعضای تیم تنظیم بازار نیز از عملکرد سامانه 124 دفاع کرد و گفت: ممکن است برخی باشد.

وی افزود: سامانه 124 محدودیت هایی در تعداد نیرو دارد، بنابراین تعمیر و نگهداری مکانیزه آن جزو برنامه های سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده است. این مقام مسئول همچنین استقرار 124 پایگاه در مناطق مختلف و پرجمعیت کشور را از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود عملکرد این سامانه عنوان کرد و گفت: از این طریق دسترسی مردم به این سامانه آسان خواهد شد. حوزه های شکایت.”

به گزارش راه دانا؛ این روزها به دلیل تغییر قیمت ها و سوء استفاده از برخی سودها که می خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند، رسیدگی به این مشکلات بر عهده دولت است و این درخواست اکنون یک درخواست عمومی از دولت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید