سیستم هشدار آب و هوا / بارش و بارش برف سنگین

سیستم هشدار آب و هوا / بارش و بارش برف سنگین

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور از آغاز بارش برف، باران و وزش باد شدید خبر داد و نسبت به بارش شدید برف در برخی استان ها هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و آینده‌نگر سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، دریای عمان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات مرکزی و غربی البرز، باران، گاهی رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع کشور بارش برف و مه.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب و غرب، بارش ها در مناطق مرزی این بخش ها و برخی مناطق غرب کشور آغاز می شود. سامانه بارشی فردا در شمال غرب، برخی مناطق غربی و استان های واقع در دامنه های مرکزی و غربی البرز و کوه های مرکزی زاگرس بارش برف، باران و وزش باد خواهد داشت.

روز دوشنبه علاوه بر مناطق مذکور دامنه فعالیت سامانه بارشی به برخی مناطق در جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، اصفهان و به تدریج در شمال شرق کشور گسترش یافت و موجب بارش برف، باران و در … مناطق گرمسیری گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد برف می بارد.

روز سه شنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده برای روز دوشنبه، بارش ها دامنه های البرز شرقی در سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی را فرا می گیرد. در این روز شدت بارش برای استان های واقع در غرب، مناطق جنوبی شمال غرب، رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی است. بارش برف در رشته کوه های البرز و زاگرس به ویژه در البرز مرکزی و زاگرس در استان کردستان تا چهارمحال و بختیاری نیمه سنگین و سنگین خواهد بود.

روز چهارشنبه بارش ها در شمال غرب کاهش یافت اما در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، مناطق مرکزی و شمال شرق کشور، سواحل شرقی دریای خزر و استان های فارس و بوشهر بارش ها ادامه داشت. در این روز شدت بارندگی برای زاگرس مرکزی است. در روز چهارشنبه نیز در نواحی مرکزی و کویری، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد و بدون بارش گرد و خاک پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز یکشنبه در غرب کشور افزایش نسبی دما و تا روز دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز و سپس تا پایان هفته کاهش دما خواهد بود. امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج و در روز یکشنبه شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

دیدگاهتان را بنویسید