سیل 2000 خانوار در کنارک / حمل 100 پمپ سیلاب در منطقه

ساعت: 23:03
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1798012

علی اکبر محرابیان گفت: حدود 2000 خانوار در کنارک درگیر سیل هستند و امشب 100 دستگاه پمپ برای مقابله با سیل به منطقه منتقل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، ساعتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: سال ها بارندگی در این منطقه نرمال است.


وی افزود: روز گذشته در مدت 20 دقیقه 108 میلی متر باران در کنارک بارید و باعث آبگرفتگی شدید معابر و منازل این شهرستان شد.

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر حدود 2000 خانوار کنارک در شرایط سیلاب قرار دارند. اولین قدمی که باید برداریم این است که شرایط را برای امداد رسانی سریعتر فراهم کنیم و آب را از حجم زیادی از پمپ های کفی تخلیه کنیم.”

وی افزود: البته در روزهای اخیر اقداماتی در سطح محدودتری انجام شده است. پیش بینی کرده بودیم حداقل 100 پمپ از امشب به منطقه ارسال شود و فردا شاهد انتقال آب از منازل و خیابان ها باشیم. خارج از شهر.”

محرابیان گفت: موضوع بعدی کمک به مردم است. در دستورات استانداران سیستان و بلوچستان امکانات بسیار خوبی برای اسکان موقت مردم تجهیز شده است که از برخی از آنها استفاده شده اما هنوز از بخش قابل توجهی استفاده نشده است.

faba0d3c 804a 475b b613 430f6abb7e8f خبر خاکستری

نگران تخریب خانه های خشتی و گلی هستیم

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از خانه ها آجری و گلی هستند و از استحکام قابل توجهی برخوردار نیستند، نگران هستیم که بارندگی ها و میزان آب انباشته شده در زندگی و کوچه ها باعث خیس شدن و ریزش این دیوارها شود. «به همین دلیل از مردم منطقه خواستیم این خانه ها را ترک کنند تا عملیات بهسازی به زودی انجام شود و جانشان در خطر نباشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: اقدامات خوبی در منطقه برای کمک رسانی در حوزه آب و برق انجام شده است. در جنوب سیستان و بلوچستان برق حدود 300 روستا قطع شده و امکان برق وجود ندارد، «ما مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: برای تامین اقلام و اقلام حیاتی مردم از جمله پتو، فرش و سایر ملزومات باید عملیات پشتیبانی انجام شود.

محرابیان از کمک های جهادگران، سپاه، بسیج و ارتش در راه اندازی اسکان موقت تشکر کرد و ادامه داد: از مردم می خواهیم به این مکان ها حرکت کنند. بودن.

وی اذعان داشت: از 2000 خانوار آسیب دیده کمتر از 500 خانوار به این سایت ها مراجعه کرده اند که البته تعدادی نیز به خانه یا روستاهای اقوام خود مراجعه کرده اند. درخواست ما این است که در خانه های ناامن زندگی نکنند و این خانه ها را بسازند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید