سینمای ایران در گام دوم انقلاب نیازمند همدلی و تفکر است

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804775

رئیس سازمان سینمایی در بیانیه ای به چهلمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: سینمای ایران در «گام دوم انقلاب» نیازمند همدلی و همفکری همه خانواده فیلم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیام «محمد هزائی» معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی به چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

متن اطلاعیه رئیس سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

به نام خدا
در عصر جدید، سینما به‌عنوان هنری حقیقت‌جو و تخیلی و یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زندگی اجتماعی، نقش مهمی در فرهنگ‌سازی، امیدآفرینی، آگاهی بخشی به جامعه و در همین راستا رویداد بزرگ «جشنواره فیلم فجر» دارد. در آینه افکار عمومی برای نشان دادن مسیر تعالی فرهنگ ایرانی-اسلامی در بستر سینما.

بی شک سینمای ایران در «گام دوم انقلاب» به همدلی و همفکری همه خانواده فیلم نیازمند است; با درک نیازها و آسیب های این حوزه، بیشتر بر دیدگاهی مبتنی بر «قانونیت»، «استانداردسازی» و «عدالت محور» تکیه کنید. و در این گام در آغاز دهه پنجم جشنواره فجر نیازمند تغییر و تحول در ساختارها هستیم تا افق های جدیدی برای آن ترسیم و به سمت آن حرکت کنیم.
بی شک ایده های فریبنده گاهی این فیلم را از رسالت واقعی خود دور می کند. سینمایی که در آن چرخه تولید و پخش آثار حول محور عدالت فرهنگی نمی چرخد ​​و فیلم ها با خواست جامعه، مطالبات مردم و منافع ملی مطابقت ندارد، نمی توان آن را سینمای ایده آل و انقلابی دانست.
به لطف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با رویکرد «بازسازی انقلابی» سازه‌ها، تحول زیرساخت‌ها و ارتقای فناوری‌های نوین در عرصه هنر، زمینه‌ساز رشد خلاقیت و رشد و ارتقای هنر است. سینما در چارچوب «منافع ملی»، دیپلماسی فرهنگی «و به فکر عدالت اجتماعی باش».
جشنواره فیلم فجر جلوه‌ای از خلاقیت‌ها، رویکردها و دستاوردهای یک ساله سینما و بستری برای آسیب‌شناسی، ظرفیت‌شناسی و نیازسنجی است.
استقبال عمومی مخاطبان سینما و شور و شوق جامعه در آستانه جشنواره؛ سرمایه ای اجتناب ناپذیر برای سینماگران، کارگردانان و تصمیم گیران عرصه فرهنگی کشور است، لذا صرف نظر از روزمرگی و حاشیه های زودگذر، حداکثر استفاده را از این رسانه برای توسعه پایدار جامعه و ارائه و رفع گره های کور تعریف شده بنمایند. توسط امام خمینی (ره) در زمینه هنرهای عالی استفاده کنید.
امیدواریم چهلمین جشنواره فیلم فجر که چتر آن به برکت عدالت فرهنگی بر سر ایران و تمامی استان ها و مناطق کشور برافراشته شده است با راهبرد «امید آفرینی»، «اخلاق» و «آگاهی» ضمن تلاش مضاعف. برای تبعیت از شوراها و مصوبات سلامت، رویارویی ملی با ولیعهد موجب درخشش و پویایی فرهنگ ایرانی-اسلامی در چشم جهانیان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید