شاخص آلودگی هوای اراک به عدد 500 رسید

شاخص آلودگی هوای اراک به عدد 500 رسید

شاخص فعلی کیفیت هوای اراک در ساعت 13 امروز به عدد 500 رسید که نشان دهنده وضعیت خطرناک و قهوه ای رنگ است و در شازند نیز این شاخص به عدد 202 و وضعیت بسیار خطرناک (بنفش) رسید.

مدیر آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای اراک خطرناک و شازند در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

علیرضا محرابیان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، میانگین شاخص کیفیت هوای اراک طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح روز یکشنبه 2 بهمن 1401 برابر با 173 است که نشان می دهد. که هوا برای همه ناسالم است گروه های سنی وجود داشت.

وی بیان کرد: شاخص فعلی کیفیت هوای اراک در ساعت 13 امروز به عدد 500 رسید که نشان دهنده وضعیت خطرناک و قهوه ای رنگ است و در شازند این شاخص به عدد 202 و وضعیت بسیار خطرناک (بنفش) رسید.

رئیس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محرابیان با اشاره به اینکه شاخص فعلی در ساعت 13:00 در ساوه به عدد 133 و هوای ناسالم برای گروه های حساس رسیده است، افزود: آلاینده مسئول هوای شهرهای صنعتی استان مرکزی است. ذرات زیر 2، 5 میکرون که البته در ایستگاه میرزای شیرازی آلاینده ذرات زیر 10 میکرون است.

وی با بیان اینکه اراک امسال 118 روز ناسالم را تجربه کرده است، گفت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی آلودگی هوای سه شهر صنعتی استان مرکزی تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

آلودگی هوای شهرک های صنعتی استان دانش آموزان را مجبور به تحصیل غیرحضوری کرده و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی اراک، شازند و مهاجران در نوبت صبح و عصر امروز تعطیل اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید