شاخص های رتبه بندی معلمان اعلام شد

شاخص های رتبه بندی معلمان اعلام شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با صداوسیما درباره شاخص های رتبه بندی معلمان گفت: ارزیابی عملکرد سالانه را در قوانین رتبه بندی سه ساله تا 1400 لحاظ می کنیم.

وی افزود: دوره های ضمن خدمت، مدرک، سنوات آزمایشی، مناسب سازی رشته تدریس و یادگیری، سامانه پروپوزال یا سیستم مدیریت دانش، تدریس در کارگاه های تخصصی یا دوره های بدون کار، عضویت در کارگروه ها، معلم پژوهی، آماده سازی آموزشی. نرم افزاری متناسب با تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرآیند مشاهده و داوری، کسب مقام در جشنواره ها، مسابقات و اعطای جوایز اساتید، گواهینامه، کارکنان با بیش از 24 ساعت، مربی، تماشاگر و سرپرست نیروهای فرهنگی و ورزشی از جمله شاخص های رتبه بندی هستند.معلمان.

احمدی لاشکی با بیان اینکه دانش آموزان و خانواده ها در رتبه بندی به معلمان امتیاز می دهند گفت: این موضوع در مرحله اول مطرح نیست و در مراحل بعدی که طی 5 سال آینده وجود دارد، به این موضوع رسیدگی می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید به معلم فرصت دهیم و اگر بلافاصله بگوییم نظر دانش آموزان و خانواده ها لحاظ می شود، ممکن است شرایط مهیا نباشد، اما در مرحله دوم افراد 5 سال فرصت دارند تا طبق معیارها حرکت کنند. بنابراین در آینده به این موضوع خواهیم پرداخت.

احمدی لاشکی افزود: برنامه ریزی خواهیم کرد که نظرات دانش آموزان را در رتبه بندی معلمان بر اساس ظرفیت دانش آموزی اعمال کنیم، چرا که دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم توانایی های متفاوتی دارند و ممکن است از دانش آموز ابتدایی بیش از دو سوال پرسیده نشود. و نه همه دانش وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند تعداد سؤالات پایه دوم ابتدایی را افزایش دهند و در دوره اول و دوم دبیرستان نیز به همین ترتیب خواهد بود، اما این موضوع با در نظر گرفتن آسیب‌هایی که تصور می‌شود برای معلمان و معلمان وجود دارد ارزیابی می‌شود. نگران آن نباش

وی ادامه داد: پیشنهاد ما در آیین نامه رتبه بندی معلمان مجموعه هزار امتیازی برای استقرار است که شامل مدرک و سابقه خدمت نیز خواهد بود. برای سنوات تجربی حداکثر 75 امتیاز در نظر گرفته می شود و افراد باید به عنوان معلم مشغول به کار شوند و در آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: 50 امتیاز دکتری، 40 امتیاز کارشناسی ارشد، 30 امتیاز کارشناسی، 20 امتیاز کارشناسی ارشد و 10 امتیاز دیپلم.

وی افزود: قانونگذار به ما اجازه داده است که بین رتبه بندی ها پنج سال وقفه داشته باشیم، اما به جز در مواردی مانند فردی که در مقطع ابتدایی تدریس می کند یا افرادی که در مدارس استثنایی و مناطق فقیرنشین و مرزی کار می کنند، این افراد ممکن است به ازای هر سال خدمت، سه ماه زودتر ارتقا یافته و ارتقاء آنها به رتبه بعدی ممکن است به چهار سال حذف نیاز داشته باشد.

احمدی لاشکی افزود: این رتبه بندی شامل افرادی می شود که به عنوان معلم مشغول به کار هستند و در حال حاضر در ادارات مشغول به کار هستند، اما افرادی که از همان ابتدا به عنوان کادر اداری مشغول به کار بوده اند را شامل نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که بعد از 31 شهریور 1400 بازنشسته شده اند در این رتبه بندی قرار می گیرند و افرادی که قبل از این تاریخ بازنشسته شده اند مشمول این رتبه بندی نمی شوند. رتبه بندی از 31 شهریور 1400 محاسبه می شود و مشمول قانون تعلیق و تنزل رتبه می شود، بنابراین معلمان باید هر سه سال یک بار بررسی شوند و در صورت حفظ رویه و حرکت به سمت ترفیع، به رتبه بالاتر منتقل می شوند. طبق قانون اگر معلمی دو بار تنزل رتبه پیدا کند باید از رشته آموزشی به سمت مدیریت برود.

دیدگاهتان را بنویسید