شاهد نگاهی ساده و سطحی به فضای مجازی هستیم/ اقتدار، اعتماد و آینده کشور را فضای مجازی رقم می زند.


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918872

رئیس مؤسسه تربیت معنوی و خانواده اسلامی خاتم:

محقق پژوهشکده سوئیس در برن با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه ساده و سطحی به موضوع فضای مجازی وجود دارد، گفت: اقتدار، اعتماد و آینده کشور را فضای مجازی تعیین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، سید محمد حسین چاوشیان در نشست پژوهشی که به مناسبت هفته پژوهش با عنوان «ظرفیت و تأثیر فضای مجازی برای آینده پژوهی» برگزار شد، گفت: باید در حوزه فضای مجازی جایگاه فعالی داشته باشیم. اگر بخواهیم ناظر صرف باشیم هیچ اتفاقی نمی افتد.
و ادامه داد: امروز اگر به عنوان یک فعال عادی در فضای مجازی حضور داشته باشیم و از فضای ایجاد شده استفاده کنیم ضرر کرده ایم.
محقق پژوهشکده برن سوئیس با اشاره به اینکه باید با راهکارها و مسائل و فعالیت فعال در این فضا حضور داشته باشیم، گفت: در واقع امروز این فضا خالی است و ما فقط از آن به عنوان ابزار استفاده می کنیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر این فضا تاکید کرده و در یکی از سخنان خود فرمودند: اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است. حضور آقا با این سخنرانی می خواهد عظمت فضای مجازی و اهمیت فضای مجازی را نشان دهد.
چاوشیان خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاهی ساده و سطحی به موضوع فضای مجازی داریم.
وی افزود: یکی از القائات اشتباهی که وجود دارد این است که فضای مجازی در خارج از کشور آزاد است که اینطور نیست.
رئیس مؤسسه خانواده و معارف معنوی اسلامی خاتم افزود: هر کشوری حتی کشورهای ابرقدرت که در دنیا مطرح هستند، فضای مجازی خود را به شدت کنترل می کنند و همه شبکه های اجتماعی را رصد می کنند، هیچکس نمی تواند آزادانه در آن مشارکت کند.
وی گفت: در گفت و گوهایی که با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر انجام شده است، بیشتر این افراد به فضای مجازی و تاثیراتی که از آن داشته اند اشاره می کنند.
چاوشیان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های رهبری فضای مجازی است، گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری فضای مجازی است که نه متولیان، نه مسئولان فرهنگی کشور و نه آموزش و پرورش و… به آن توجه نمی کنند. مشکل.
وی افزود: تعریف اقتدار، اعتماد و آینده کشور با فضای مجازی. اتفاقات اخیر به مسئولان نشان داد که از حوزه فضای مجازی غفلت کرده ایم و باید این فضا را جدی بگیریم و حکمرانی را در این حوزه بازنگری کنیم.
محقق موسسه تحقیقاتی سوئیس در برن گفت: این بی توجهی از سال های گذشته رو به افزایش بوده و امروز آسیب های آن در حوزه های امنیتی، اجتماعی و آموزشی متجلی شده است.
وی تاکید کرد: اقتدار کشور ما با فضای مجازی گره خورده است. امروز باید فضای مجازی یکی از اولویت های حاکمیتی در کشور باشد که متاسفانه از این موضوع به راحتی عبور کرده ایم و شاهد این آسیب ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید