شاهد گسست نسل ها هستیم/ باید به سوی مردم برگردیم!


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904158

علیرضا زادبر، استاد دانشگاه با بیان اینکه کانال سازی یعنی اینکه بگوییم مجلس خودمان داریم، مدرسه علمیه برای فرزندانمان داریم، در حالی که پس از اغتشاشات باید به سمت مردم برگردیم، گفت: وقتی با کانالیزه ها برخورد می کنیم. مردم ما دشمن هستیم سیستم تحلیل آنها را بر عهده می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، «علیرضا زادبر» مورخ و استاد دانشگاه در نشست «روز پس از قیام ها» با موضوع راهبرد جریان های انقلابی در تالار مرکزی شهر رشت با بیان اینکه گیلان خشن ترین استان بوده است، گفت: در وقایع اخیر گفت که درگیری در گیلان از آنجا شروع شد که چندین اختلاف وجود داشت، اولین آمبولانس در اینجا به آتش کشیده شد، اولین مسجد در این استان به آتش کشیده شد، اولین خیمه ها در اینجا برپا شد و اولین استانی که مسئولین آن بودند. یافت نشد نیز این استان بود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه را به خوبی تحلیل کنیم باید بین کووارجا حرکت کنیم، گفت: وقتی دشمن به دلایلی استان ما را انتخاب کرد باید زود وارد عمل شد و الگو را تغییر داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اینکه می گویند دهه 80 از دست رفته اشتباه است، بسیاری از کسانی که این روزها در راه امنیت کشته شده اند متولد دهه 80 هستند، بنابراین نکته اینجاست که باید متفاوت از بقیه کار کنیم. استان ها در آینده پس از ناآرامی ها.


شورش‌های گیلان از نظر شدت، شدت و مقیاس متفاوت است

زادبر با تاکید بر اینکه اتفاقاتی که در استان گیلان رخ داد از نظر شدت، خشونت و گستردگی متفاوت بود، گفت: سلطنت طلبان در حوادث اخیر استان ما تأثیرگذار بودند و شبکه داشتند.


فقط مردم می توانند جمهوری اسلامی را حفظ کنند

زادبر تصریح کرد: فقط مردم می توانند نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند، مردم آگاه به رهبری متصل هستند و اگر این ارتباط در استان قطع شود قیمت آن بالا می رود.

a2ed8aae 1e16 4311 a04e cbc907890eec خبر خاکستری

وی همچنین با بیان اینکه برخی از هیئت های ما اکنون ضد مردمی شده اند، هیئت های خصوصی و زیبا که مختص برخی حزب اللهی ها است، تصریح کرد: همه چیز را کانالیزه کردیم و خاص کردیم، بعد می گوییم چرا مردم نمی آیند، هرچند در اول. 5،6 روز، بسیاری از این هیئت ها نیز از بیانیه خودداری کردند.


ما شاهد شکاف نسلی هستیم

این استاد دانشگاه گیلان معتقد است که هیئت، بسیج و کانون های مردمی پایه های بقای انقلاب اسلامی هستند که نیاز به بازنگری دارند. او گفت: «مردم در این گروه ها نیستند، کدام گروه هستند؟» افراد کانالیزه شده و این یعنی ارتباط بین نسلی اتفاق افتاده است.


ما باید به سوی مردم برگردیم

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت مردم برگردیم، گفت: وقتی به مردم برنمی گردیم افرادی مانند مسیح علینژاد، علی کریمی و …. سوار خواهند شد

زادبر ادامه داد: کانالیزه شدن یعنی می گوییم این هیئت من است، مدرسه علمیه فرزندم است، در حالی که فردای اغتشاشات باید به سمت مردم برگردیم.


هشدارهایی که در رشت نادیده گرفته شد

این مورخ با اشاره به اینکه حضور 28 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری در شهر رشت یک هشدار است، گفت: وقتی در یک خیابان دو فروشگاه حیوانات خانگی وجود دارد به معنای هشدار فرهنگی، افزایش تعداد مسئولان است. مراکز خالکوبی یعنی یک هشدار فرهنگی، بعد کارمندان ما تا ساعت شش یا هشت در نانوایی ها شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه فعلا همه باید قبول کنیم که در بین مردم نیستیم، گفت: حتی صفحات ما کانالی است و تعدادی از افراد همفکر خود را دنبال می کنیم.


هنگام برخورد با انسان های کانالی، دشمن سیستم تحلیل آنها را در اختیار می گیرد

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وقتی با افراد کانال‌دار سروکار داریم، دشمن سیستم تحلیل مردم را در اختیار می‌گیرد، تصریح کرد: برخی از این مدی‌ها، هیئت‌ها و متدینین به نام حضرت زهرا (س) در مساجد خود را می‌کشند. خیابان ها حتی یک داستان باقی نگذاشتند زیرا سیستم تحلیل در دست دشمن است.

وی افزود: در اغتشاشات سال ۱۳۸۷ شاهد این مشکل در میان نخبگان سیاسی بودیم اما اکنون دشمن از مرزها پایین آورده و به کسانی که بر مردم تأثیر می گذارند تمرکز کرده است.

زادبر با بیان اینکه جزو اولین کسانی بودم که درباره «مهسا امینی» نوشتم، گفت: صحنه سازی از ابتدا مشخص بود اما در حالی که سیستم تحلیل دانشجویان، کارمندان و جوانان ما در دست دشمن است. این وضعیت دوباره تکرار خواهد شد.”

وی ادامه داد: دشمن در ذهن مردم می‌کشد که جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است، نمی‌بینید چند دهه از دهه هشتاد را نمی‌توانند زنده بمانند، نمی‌توانند زندان را کنترل کنند، نمی‌توانند نگه دارند. اینترنت باز است؟» و با این شاخص ها سعی می کند حیثیت جمهوری اسلامی را که قدرت اول منطقه است از بین ببرد. بین خود فروپاشی و احساس فروپاشی تفاوت است.

این استاد دانشگاه با اشاره به رزمایش تلفیقی سپاه در مرز آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی اقتدار خود را به دشمن خارجی نشان می دهد اما این اقتدار در داخل و مدارس سردرگم است.


لزوم ایجاد بستر پذیرش در جوانان و نوجوانان

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت مردم برگردیم، تصریح کرد: باید آتش در اختیار داشته باشیم، اگر دولتمردان درست کار می کردند، وضعیت ابن اتفاق نمی افتاد، باید برویم و سیستم تحلیلی را پس بگیریم. مردم. امام هم اول نظام تحلیل مردم را گرفت و بعد فرمود خون شمشیر را شکست می دهد.

این استاد دانشگاه افزود: بازی قبولی را باخته ایم. وقتی می گویند یک روز بعد از تخریب سالن، یعنی دشمن قبل از سنگ اندازی زمینه را برای پذیرایی از جوانان ما آماده کرده است.

زادبر خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم به سیستم تحلیل انسانی دست پیدا کنیم که زمینه پذیرش را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید