شاهراه اقتصادی کشور جولانگاه معتادان/سیگاری ها در میادین اصلی چابهار است.


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890960

حضور معتادان متجاهر و مصرف رایگان مواد مخدر در میادین شهر چابهار نه تنها شهر را زشت کرد، بلکه گلایه بسیاری از شهروندان و گردشگران را در پی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش چهاربهاران، شهرستان چابهار یکی از شهرهای بندری کشور است که علاوه بر ظرفیت اقتصادی بالا، تنها شهر بندری متصل به اقیانوس و سواحل بکر، سالانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است.

شهر چابهار به نوعی یادآور زیبایی و حتی فرهنگ کل استان سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران تازه وارد به این استان است.

از این رو توجه به زیبایی های فرهنگی و کالبدی شهر یکی از مولفه هایی است که باعث رونق صنعت گردشگری و گسترش فرهنگ اصیل این استان به سایر نقاط کشور می شود.

متأسفانه این شهر جدای از زیبایی های بکر خود دارای محرومیت ها و زشتی های فراوانی است که حضور معتادان متجاهر در خیابان های اصلی شهر و مصرف انواع مواد مخدر را می توان یکی از زشتی های اجتماعی این شهر دانست.

این معتادان آزادانه در فضای سبز بلوارهای اصلی شهر رفت و آمد می کنند و در حضور خانواده ها و کودکان شروع به مصرف انواع مواد مخدر می کنند.

نبود مکان مناسب برای بازپروری معتادان متجاهر

در همین رابطه سعدالله خیرزاده کارشناس مسائل اجتماعی به خبرنگار ما گفت: ریشه اعتیاد در فقر و سایر آسیب های اجتماعی مانند طلاق و… نهفته است.

خیرزاده با بیان اینکه معتادان باز از خط قرمزی که برای خود ترسیم کرده اند عبور کرده اند، تصریح کرد: معتاد باز یعنی فردی که در ملاء عام و در حضور همه شروع به مصرف مواد می کند و به هیچ چیز اهمیت نمی دهد و فقط فکر می کند که تمرکزش روی خودش و مواد است. او مصرف می کند.

و ادامه داد: به همین دلیل است که می گویند خط قرمز خود را که منش اجتماعی آنهاست رد کرده اند و باید این شخصیت به آنها بازگردانده شود تا از این جریان جلوگیری شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر به تنهایی برای معتادان کافی نیست، خاطرنشان کرد: پس از اعتیاد باید به فرد آسیب دیده آموزش داده شود که چگونه به جامعه بازگردد و چگونه شخصیت اجتماعی خود را بازیابد.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر به دلیل نداشتن جایی برای زندگی معتاد هستند، اظهار داشت: بنابراین این افراد کم توان در هر نقطه از شهر می توانند شروع به مصرف کنند و مسئولان شهری باید جایی برای بازپروری و شروعی جدید در زندگی خود بیابند. فکر کنید که حداقل برای زندگی و تحصیل دارید.

حیراندیش فقر و بیکاری را یکی دیگر از دلایل افزایش معتادان متجاهر عنوان کرد و افزود: به محض بهبودی این مجروحان در کمپ های بازپروری باید به معیشت و کار آنها توجه شود زیرا امکان فرار این افراد از مشکلات وجود دارد. در مدت کوتاهی دوباره به مواد مخدر روی آورید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید