شاهکار اولین داور زن تاریخ مسابقات جهانی

این داور 38 ساله فرانسوی دیدار تیم های آلمان و کاستاریکا را قضاوت کرد و در این دیدار تاریخی عالی عمل کرد.
کل تیم داوری فراپارته از زنان تشکیل شده است.

استفانی فراپارته با لبخند وارد تاریخ مسابقات جهانی شد. اگر عصبی بود یا استرس داشت، این را نشان نمی داد. وقتی وارد زمین شد، چشمانش می درخشید زیرا در حال حاضر رویاهایش را برآورده می کرد. داور فرانسوی حتی گمان نمی کرد که این دیدار با دومین حذف متوالی آلمان در مرحله گروهی در تاریخ ثبت شود.

برای سیگنال دوم 13 ثانیه طول کشید. این زن فرانسوی 38 ساله به دلیل برخورد سلسو بورخس و توماس مولر مسابقه را متوقف کرد. او به بازیکن کاستاریکا هشدار داد. او پس از ورود به زمین در دقیقه دوم، اولین کرنر خود را به سود ژرمن ها گرفت و یکی از ویژگی های خود را در جریان مسابقه نشان داد: به بازیکنان هشدار داد که جریمه نکنند! سپس در دقیقه 9 و 34 ثانیه یک لحظه تاریخی دیگر رقم خورد و اولین گلی که یک داور زن در رقابت های جام جهانی قبول کرد توسط سرژ گانبری به ثمر رسید.

فراپارته گفت: “من باید احساساتم را کنترل کنم تا روی بازی تمرکز کنم. وقتی برای جام جهانی وارد ورزشگاه می شوم، مطمئناً پر از جمعیت خواهد بود و انتظارات زیادی از من وجود خواهد داشت، همچنین احساسات زیادی را احساس خواهم کرد، اما فوراً “ما باید روی بازی تمرکز کنیم زیرا ما باید روی بازی تمرکز کنیم. وقتی روی هدف اصلی یعنی قضاوت در زمین تمرکز می کنید، عملکرد خوبی دارید.”

قضاوت داور فرانسوی در این دیدار عالی بود. او در دقیقه 77 اسکار دوارته را با کارت زرد اخراج کرد و تنها صحنه ای که باعث تعجب او شد، بعد از زدن گل سوم و برخورد کای هاورتز با مدافع کاستاریکا درون دروازه بود که بعد از چند ثانیه بدون مشکل حل شد. ، بود.
اما بحث داوری در تصمیمات VAR بود و تکل های روی گل دوم کاستاریکا و گل چهارم آلمان بحث برانگیز بود. کسی که مرتکب اشتباه شد کارن دیاز مدینا مکزیکی او بود که در نیمه اول نتوانست ضربه توپ به کیلور ناواس و ضربه کرنر را ببیند.

با این حال، این اولین بار نیست که استفانی فراپارته بر موانع غلبه می کند. او اولین داور زن در لیگ دسته دوم فرانسه در سال 2014 و سپس در لیگ 1 فرانسه در سال 2019 بود. او همچنین اولین داور سوپرکاپ اروپا در آگوست 2019، در لیگ قهرمانان اروپا در دسامبر 2020 و در جام حذفی فرانسه بود. نهایی

فراپارته چهار برادر دارد که دو تای آنها داور بودند. این داور فرانسوی که به زودی 39 ساله می شود، پیش از این گفته بود: من داوری باهوش و پیگیر بودم، از کودکی عاشق داوری بودم و همیشه در دنیای پسرانه زندگی می کردم.

او پیش از این در جام جهانی قطر چهارمین داور دیدارهای مکزیک – لهستان و پرتغال – غنا بود، اما به این امر بسنده نکرد و انتظار داشت که به عنوان داور اول این دیدار را قضاوت کند.
«انتظارش را نداشتم، اما وقتی فهمیدم خیلی هیجان‌زده شدم. من بسیار افتخار می کنم که به عنوان نماینده فرانسه در جام جهانی حضور دارم.

استفانی فراپارته که مورد احترام ویژه همکاران مردش بود با قضاوت این مسابقه تاریخ ساز شد و اولین داور زن تاریخ جام های جهانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید