شاه ماهی پرسپولیس می رود؟ مصاحبه شرم آور

شاه ماهی پرسپولیس می رود؟  مصاحبه شرم آور

دقایقی پس از مصاحبه تلویزیونی، یحیی گل محمدی در گفتگوی نسبتا طولانی با خبرنگاران شرکت کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

این گفت و گو در پیست تارتان ورزشگاه آزادی در حالی انجام شد که همه تماشاگران ورزشگاه را ترک کرده بودند اما خبرنگاران با میکروفن ها و موبایل های زیادی در دست آماده بودند تا حرف های داغ سرمربی پرسپولیس را بگیرند. گفت و گوی یحیی با صحبت از قهرمانی در دربی و قهرمانی در جام حذفی آغاز شد، اما او در نیمه راه به سراغ موضوع شغل آینده اش رفت و سپس سرمربی سرخ ها مسیر خود را برای فصل آینده ترسیم کرد و با بیان برخی از عبارات ضمنی مسیری به نظر می رسد. که می تواند به جدایی از پرسپولیس منجر شود.

در ادامه می توانید آن گفتگو را بخوانید:

این یک برد بزرگ بود، شما دو برابر کردید و سوپر بول را بردید. می توان گفت هت تریک کردی.
خوب، خدا را شکر، اول از همه این موفقیت ها را به همه هواداران عزیزمان تقدیم می کنیم که هرگز حمایت خود را از تیم ما رد نکردند و در بدترین شرایط ما را حمایت و تشویق کردند. سال سختی برای ما بود، سالی بود که در یک مقطع فشار زیادی را تحمل کردیم و بازیکنان سربلند ایستادند. به همه تبریک می گویم و واقعا برایشان سخت بود. جایی که تصمیم گرفتیم همه بازی ها را ببریم، فکر می کنم نقطه عطف موفقیت ما همین بود. ما تسلیم نشدیم و تا آخرین لحظه جنگیدیم. همه ما دوست داشتیم در سال جدید همه بازی ها را ببریم. خدا را شکر این یک کار تیمی بود. از طرف آقای درویش و باشگاه و هیئت مدیره و همه عوامل و کارکنان باشگاه، همه کسانی که در تیم زحمت کشیدند، ماساژدرمانگر، تیم پزشکی و رسانه ای، همه کارشان را به خوبی انجام دادند. این موفقیت ها متعلق به هر طرفداری است. آفرین به هوادارانی که در گرما و سرما کمک کردند.

آقای گل محمدی! دو بار در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به استقلال باخت. اما شما نگذاشتید این مسابقه به پنالتی برود.
ما بیرانوند را داشتیم و مشکلی نبود.

او از اول بازی خیلی مورد حمله قرار گرفت…
ما از کل تیم راحت شده ایم. اگر به ضربات پنالتی می رسید شانس این که تیم ما از این مرحله عبور کند و قهرمان شود بسیار زیاد بود.

در مورد اتفاقات بازی اول و همه؟
ببین… اوممم… بعد از بازی برگشت دربی ما اتفاقی افتاد و علی حرکت کرد. ما خودمان تایید نکردیم و او متوجه شد که اشتباه بوده و دو سه بار عذرخواهی کرد و عذرخواهی کرد و بزرگی خود را نشان داد. اما وقتی هواداران استقلال را مقابل این تیم قرار دادند به نظر من لحظه شکست استقلال بود. این نباید اتفاق می افتاد علی ملی پوش و دروازه بان اول تیم ملی کشورمان است. او برای همه کسانی که در ایران زندگی می کنند، برای همه ایرانی ها زحمت می کشد. به نظر من او مستحق این توهین ها نیست. همه عملکرد او را در طول فصل دیدند و یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم ما بود.

{همه خبرنگاران برای سوال بعدی…}
یحیی: من شخصا این جام را به علی بیرانوند و خانواده اش تقدیم می کنم، امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد داری، بعد از قهرمانی مشخص می شود…
{یحیی بن در صحبت با خبرنگار} حالا داریم از قهرمانی لذت می بریم، خدا بهش فرصت بده. شرایط…

در نهایت این نگرانی هواداران است…
{یحیی ادامه می دهد} اگر شرایط کار، شرایط ادامه کار فراهم شود، بالاخره تیم ما سال آینده در باشگاه های آسیایی خواهد بود و دوران بسیار سختی را پشت سر خواهد گذاشت. اگر شرایط برای ادامه همکاری وجود داشته باشد، قرارداد دارم.

می گویید برای قهرمانی آسیا تعطیل می شود؟ در این راه؟
ببینید چه می گویند، اتفاقاتی که در فدراسیون در مورد قرارداد بازیکنان و مربیان و بستن تیم افتاد، واقعاً نمی دانم… تیم هایی هستند که بالای 600-700 میلیارد هزینه کرده اند و من می کنم. نمیدونی چطور میشه یه تیم رو با 300 میلیارد ببندی؟ مگر اینکه زیر میز اتفاقی بیفتد! این برای فوتبال ما بد است. کارها به سمتی می رود که همه قانون را دور می زنند. این واقعاً به نظر من درست نیست و باید این قوانین و مقررات را بررسی کنند.

اگر این قوانین باقی بماند، لژیونر می شوید؟
به خدا سوگند هیچ پیشنهادی از داخل و خارج ندارم. بهش قسم خوردم هیچ جا پیشنهادی ندارم چون قرارداد دارم. اما برای ادامه همکاری و ساختن یک تیم قوی، باید یک تیم خوب بسازید. تیمی که خوب است باید تقویت شود تا راهمان را ادامه دهیم.

یحیی گروه خبرنگاران را ترک می‌کند و با عبور از پیست تارتان از ورزشگاه خارج می‌شود، حرف‌های او باعث می‌شود که هواداران پرسپولیس از دست دادن سرمربی تیم قهرمان به لرزه بیفتند…

دیدگاهتان را بنویسید