شبهه حمل و نقل کالا در دریای خزر تکذیب شد

زمان: 21:11
تاریخ انتشار: 1400/07/27
کد خبر: 1777591

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: آمادگی حمل انواع صادرات و واردات کالا در منطقه دریای خزر با ظرفیت کامل را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناخدا دیوید تفتی با اشاره به حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی شکاکان در مورد قابلیت های حمل و نقل دریایی کشور در دریای خزر غیر سازنده هستند: کشتیرانی خزر با ظرفیت حمل 200 هزار تن کالا و همچنین در دسترس با 6000 کانتینر معمولی ، یخچال و تهویه مطبوع TEU با ظرفیت کامل و آمادگی برای حمل و نقل کلیه کالاها برای صادرات و واردات در منطقه دریای خزر.

وی با تأکید بر اینکه این شرکت کشتیرانی موظف به انجام 6 سفر دریایی و حمل و نقل کالاهای کانتینری در دریای خزر بر اساس توافقنامه عملیاتی با سازمان توسعه تجارت ایران شد ، افزود: برای تسهیل بیشتر صادرات و واردات کشور ، شش ماهانه سفر از بنادر انزلی ، امیرآباد و نوشهر به بندرهای ماخاچکالا و آستاراخان روسیه و همچنین بندر آکتائو در قزاقستان.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ادامه داد: گذشته از آن ، کشتیرانی دریای خزر از بنادر آستارا و فریدونکنار نیز بر اساس نیاز صاحبان کالا ، سفرهای صادراتی به بنادر مذکور منطقه انجام می دهد.

وی ضمن تأکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر هیچ محدودیتی برای حمل و نقل هیچ کالایی ندارد ، گفت که 200 کانتینر یخچال دار آماده سرویس دهی در بنادر آستارا ، انزلی و امیرآباد دارد و گفت: کشتیرانی خزر یک مبتکر است. و آغازگر حمل و نقل وی افزود: این کانتینر در دریای خزر است و در این ارتباط علاوه بر ظروف معمولی و یخچال دار ، ظروف تهویه ای را نیز برای حمل و نقل بهینه محصولات صیفی و محصولات کشاورزی در ناوگان خود فعال کرده است.

در این زمینه ناخدا تفتی افزود: کشتیرانی خزر به عنوان یکی از اعضای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تهیه انواع کانتینر ، از حمایت کامل این گروه و در صورت لزوم هر تعداد کانتینر که فوراً در دسترس صاحبان قرار می گیرد.

وی با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه کشتی خزر کشتی کامل کانتینری ندارد ، تصریح کرد: از 23 کشتی متعلق به یک کشتی خزری ، 15 کشتی می توانند در یک کانتینر کامل فعالیت کنند و سایر کشتی ها به روز شده اند و همچنین می توانند کانتینرهای معمولی را حمل کنند. و انواع یخچال دار

تفتی ادامه داد: این شناورها می توانند ظروف 56 تا 200 TEU را حمل کنند و با افزودن دوشاخه های برقی ، تقویت ژنراتورها و گاهی با کمک ژنراتورهای قابل حمل ، به راحتی می توانند ظروف یخچال دار و تهویه شده را حمل کنند.

مدیر اجرایی کشتیرانی دریای خزر با رد این ادعاها ، در پاسخ به این س thatال که برخی از افراد به دلیل نداشتن برنامه منظم برای کشتی ها از این کشتی انتقاد کرده اند ، گفت: داشتن بزرگترین و کارآمدترین کشتی ها بدون یک برنامه منظم “ما در منطقه دریای خزر به کشتی تبدیل شدیم.

وی افزود: برنامه هفتگی منظم کشتی ها در مسیرهای مختلف صادرات و واردات به صورت مستمر و از طریق نامه و ارتباطات اداری به تمام بنادر ، بنادر و سازمان دریانوردی و همچنین اتاق های بازرگانی استانهای درگیر در صادرات و واردات کالا از دریای خزر “تبلیغ شده و در وب سایت اطلاعات عمومی شرکت بارگذاری شده است.

تفتی با بیان اینکه این برنامه های هفتگی به هیچ وجه قابل تغییر نیست ، گفت: “کشتی ها باید به محض خروج از نقطه شروع و قبل از رسیدن به مقصد به مقصد بعدی ارسال شوند ، مگر اینکه برخی از مشکلات هواشناسی و هواشناسی ورود آنها را به تأخیر بیندازد.” که همچنین به سرعت در برنامه ترافیک هفته آینده مشاهده و جبران می شود.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در مورد برخی مشکلات عبور از رودخانه ولگا در نیمه دوم سال گفت: “مصرف آب در کانال ولگا در فصول سرد به دلیل سرمازدگی و برخی مشکلات دیگر کاهش می یابد ، اما کشتیرانی خزر برخلاف برخی دیگر در این زمان از سال ، شرکت ها یا مالکان کشتی به هیچ وجه کشتی را به این شکل به صورت نیمه کامل ارسال نمی کنند.

وی افزود: “در کشتیرانی خزر ، با” کنترل ظرفیت “، ما کشتی های مناسب را برای عبور از کانال ولگا در این مسیر می فرستیم. با این اقدام ، تا زمانی که هزینه ها را کنترل می کنیم ، نیازی به افزایش محموله نیست ، تعداد بیشتری کشتی دیگر مسیرها با ظرفیت کامل. “آنها ادامه می دهند.

ناخدا تفتی یکی از مهمترین مزایا و مزایای حمل و نقل دریای خزر نسبت به سایر شرکتها را محموله ای اقتصادی و اقتصادی می داند و خاطرنشان می کند: این شرکت به عنوان بزرگترین ناوگان تجاری منطقه دریای خزر ، با ظرفیت و امکانات مناسب ، قادر به ارائه مقرون به صرفه ترین قیمت می تواند کالا را به مقصد صادرات و واردات خود برساند. در عین حال ، اگر ظرفیت اموال خود را پر کند ، امکان ادامه خدمات خود به صاحبان کالا با استخدام یک چارتر شناور وجود دارد.

وی بازار کشتی های دریای خزر را بازار رقابتی عنوان کرد و گفت: به لطف ظرفیت و مدیریت مولد خود ، توانسته ایم در این رقابت بهترین قیمت را به صاحبان کالا ارائه دهیم.

مدیرعامل کشتیرانی خزر در مورد حمل و نقل برخی کالاها مانند دام و گندم نیز تصریح کرد: کشتیرانی خزر در این زمینه قراردادهای جمعی منعقد کرده است ، بنابراین اولویت اول ما انجام تعهدات مندرج در این قراردادها است ، اما این امر منجر نشده است برای صاحبان کالا باید آنها را متوقف کرده و به طور منظم و به موقع در صف قرار دهید ، و کالاهای آنها در زمان مقرر ، چه با کشتی های خود و چه با اجاره نامه های چارتر ، حمل خواهند شد.

کاپیتان تفتی در بخشی دیگر از اظهارات خود به موضوع مسیرهای جایگزین دریایی در قسمت شمال غربی و جمهوری باکو اشاره کرد و گفت: بیان می شود که شرکت کشتیرانی خزر با تمام وجود آمادگی خود را برای این امر اعلام کرده است.

وی در پاسخ به برخی تردیدها در مورد قابلیت های دریایی کشور برای پوشش کامل تجارت شمال غرب ، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از افراد ، علیرغم دستاوردهای ضروری و تاریخی جمهوری اسلامی ایران در تجارت در دریای خزر ، نتیجه بنادر مجهز در منطقه و داشتن بزرگترین ناوگان تجاری در دریای خزر ، در شرایط بحرانی کنونی ، به دنبال تضعیف این دارایی های استراتژیک هستند.

ناخدا تفتی تأکید کرد که کشتی های دریای خزر با 6000 TEU با ظرفیت کانتینر در واقع قادرند ماهانه 6000 کامیون را در مسیر ترانزیت شمال غربی به روشی مطلوب ، بسیار ایمن و ارزان تر از حمل و نقل زمینی حمل کنند. وی گفت: این امکان به استثنای 200 هزار تن ظرفیت حمل و نقل غیر کانتینری در دریای خزر ، بنابراین ما قاطعانه اعلام می کنیم که تجارت دریایی دریای خزر با امکانات فعلی به طور کامل عملیاتی است و برای تجار معتبر قابل دسترسی است. و تولید کنندگان “

وی با یادآوری اینکه هیچ محدودیتی در زمینه حمل و نقل هر نوع کالا نداریم ، افزود: همانطور که در بالا ذکر شد ، در صورت تکمیل ظرفیت بار ، با استفاده از چارتر چارتر سایر کشتی ها می توانیم به سرعت ظرفیت بار خود را افزایش دهیم ، بنابراین کالا صادر نمی شود “و واردات ایران در محل مبدا و مقصد باقی نمانده است.

مدیر اجرایی کشتیرانی دریای خزر با محکوم کردن سخنان برخی که تلاش های هواداران دریایی و بندری کشور در دریای خزر را زیر سال می برند ، گفت:

وی با یادآوری این واقعیت که کشتیرانی در دریای خزر آغازگر حمل و نقل کانتینری در منطقه دریای خزر است ، تصریح کرد: آمار بنادر و سازمان دریانوردی این واقعیت را نشان می دهد که با تلاش ها میزان حمل و نقل کالا در دریای خزر نسبت به سال گذشته 150 درصد است

کاپیتان تفتی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه هیچ مانعی برای ارسال کالا به صاحبان ایرانی در دریای خزر وجود ندارد ، تصریح کرد: پس از توسعه حمل و نقل کانتینری در دریای خزر ، اکنون مشکل عبور از ولگا در ششمین مرحله حل می شود. ماهها راه آهن روسیه برای حمل کانتینرهای ایرانی از طریق بندر ماخاچکالا برای صادرات به مقاصد ریلی در قالب حمل و نقل ترکیبی و بدون نیاز به مسیر ولگا.

پایان فیلم ؛

دیدگاهتان را بنویسید