شبکه های مافیایی پشت موضوع کارگران و کودکان خیابانی


ساعت: 20:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855769

شهردار تهران با اشاره به اینکه بخشی از معضل کارگران و کودکان خیابانی در آن سوی مرزها به کشور ما تحمیل می شود، گفت: پشت این پرونده شبکه های مافیایی هستند که موضوع اهمیت روزافزون پیدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی در نخستین همایش ملی حمایت از کودکان و نوجوانان دارای معلولیت (اجتماعی و خیابانی) که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: امام حسین (ع) نیازهای مردم را نعمتی دانست که ملالت و غفلت در ایستادن. پیش او وسیله ای فراهم می کند که او را از این نعمت محروم کند; بنابراین نعمت خدمت به فرزندان این مرز و بوم و مردمی که در معرض استثمار قرار گرفته اند، نعمت بزرگی است.
شهردار تهران با بیان اینکه از منظر اسلام نجات یک انسان نجات همه انسان ها و کشتن انسان کشتن همه مردم است، تصریح کرد: وقتی یک نوجوان در سال هایی که شخصیت او مورد استثمار قرار می گیرد. باید شکل بگیرد آسیب جدی به این سنگ و بدن وارد می شود و جامعه تا سال های آینده در برابر این معضل آسیب پذیر خواهد بود. از این رو توجه به اهمیت تاریخ و ارائه راهی برای رفع این آشفتگی به ظاهر آشفته برای همه کسانی که مسلمان هستند و دل در بند بشریت دارند و متعلق به این مرز و بوم هستند روشن است.
وی افزود: بخشی از مشکل کارگران و کودکان خیابانی در آن سوی مرزها بر کشور ما تحمیل شده است. وقتی صحبت از کودکان کار و فراتر از آن می‌شود، می‌بینیم که کودکان خیابانی در معرض آسیب‌های جدیدی قرار می‌گیرند که قطعاً باید به آن فکر کنیم و از آنجایی که شبکه‌های مافیایی پشت این موضوع هستند، موضوع اهمیت روزافزونی پیدا می‌کند.

زاکانی ادامه داد: یکی از سخت ترین کارها توجه به مسائل اجتماعی است و یکی از سخت ترین کارها در بحث اجتماعی توجه به آسیب های اجتماعی و ارائه راهکار برای رفع آن است؛ هیچ ماشینی نمی تواند این را برطرف کند. بار سنگین به خودی خود؛ ممکن است ارگان های مختلفی در قانون وجود داشته باشد و شرح وظایف آنها نشان دهنده نحوه برخورد با این پدیده باشد، اما در عمل شکست این تلاش ها به دلیل بی توجهی به توان مردم در حل مشکلات است. اصولاً این نیازها و شرایط قدرت بالاتری را از دستگاه ها و مدیریت مشارکت و انسجام نهادها در کنار مردم می طلبد و مردم اصل هستند و دستگاه ها در کنار آنها قرار می گیرند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز هم مانند دفاع مقدس از حریم انقلاب از مردم چیزی جز بازگشت به سوی خود مردم برای حل مشکلات و ایجاد تحول نیست، ادامه داد: حضور باشکوه شما به عنوان نمایندگان گروه های مردمی می بینیم و بزرگ ترین جلوه این همایش، برداشت صحیح از نحوه ارائه آن است. این بزرگتر از آنچه ما می توانیم انجام دهیم است و شما باید مرکز باشید و ما در اختیار شما خواهیم بود. خادمان کشور باید چشمان خود را بشویند و واقعیت های جامعه را ببینند و به مردم اعتراف کنند که ما در خدمت شما هستیم تا پرچمداران خدمت (مردم) راه را باز کنند و به مردم کمک کنند تا راه را باز کنند. ; این به معنای دوری از مسئولیت نیست، بلکه به معنای پذیرش مسئولیت است تا مردم بتوانند راه را هموار کنند.

وی افزود: هدف دولت خدمت به مردم به ویژه نوجوانان است که در مسیر آینده خود با نیازهایی مواجه هستند که نیاز به حمایت دارد. کمک آنها از نظر انسان دوستانه، اسلام و تعهدات دینی و به این دلیل که به آینده این کشور کمک می کند، مهم است.

زاکانی یادآور شد: این بچه‌ها ظرفیتی هستند که از آن می‌آیند و می‌روند کسانی که در آینده می‌توانند پیشگام و بزرگ باشند و انگشت حیرت جوامع را در دست داشته باشند، از این منظر هر کدام بزرگ و نور چشم ما هستند. ” و باید از این وضعیت خارج شوند و مقدمه ای برای تشکیل خانواده و جامعه و الگو قرار دادن دیگران باشند; امیدواریم در این راه با مشارکت شما از این درد در جامعه کاسته شود و با حضور همه دستگاه ها و مشارکت مردم این گره و مشکل با دستان شما نمایندگان مردم آشکار شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید