شب ملی بزرگداشت روایت حبیب 29 بهمن ماه در تبریز/ پردیس سینمایی برگزار می شود.


ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916607

بلاغی گفت: برنامه اصلی شب خاطره ملی روایت حبیب است که سه شنبه 31 آذرماه در مصلی امام خمینی (ره) با حضور راویان کشوری و با روایتی از ارتباط رزمندگان برگزار می شود. آذربایجان و شهید حاج قاسم سلیمانی .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، محمدحسین بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت میهمان روایی حبیب اظهار داشت: حوزه هنری در دو سال و نیم گذشته به دنبال تجدید قوا و حمایت از هنر مردمی انقلاب بوده است. .

وی با بیان اینکه پردیس سینمایی در 29 بهمن ماه در چند روز آینده افتتاح می شود، گفت: با این پردیس ظرفیت سینمایی تبریز دو برابر می شود که برای ساخت این پردیس 36 میلیارد هزینه شده است که 80 درصد آن از محل ملی تامین شده است. اعتبارات در رشته هنر نیز پردیس مراغه و میانه دارای اعتبار ملی می باشد.

رئیس حوزه هنری استان در خصوص دیگر اقدامات این سازمان گفت: باشگاه تئاتر و برنامه عظیم نمایش تئاتر با همکاری آموزش و پرورش و در حوزه تاریخ شفاهی، تاریخ انقلاب اسلامی، محور مقاومت راه اندازی شد. ، حفاظت مقدس، سلامت و ایمنی ثبت می شود. این پروژه در پنج سال آینده به ثمر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نقشه توسعه هنر ترسیم شد، گفت: این نقشه مدیریتی و سلیقه ای نیست بلکه بالغ بر 200 برنامه فرهنگی و هنری در آن دیده شده است. همچنین در زمینه موسیقی آشیکال بعد از چند سال انسجام خوبی داشتیم و حرکت رو به رشدی داشتیم که در این میان آلبوم 6 آهنگ غیرت ملکی در دست تولید است.

بلاغی ادامه داد: در حوزه فیلم کوتاه و مستند قدم های خوبی برداشته شده و 6 فیلم در تهران تایید شده و 15 فیلم 100 ثانیه در دست تولید است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری متولی شب های خاطره دفاع مقدس است، گفت: خوشبختانه استان ما در این امر پیشرو است و تاکنون 37 شب خاطره برگزار شده است. خلق آثار هنری از داستان های شب های خاطره در قالب های مختلف قدم بعدی ماست.

رئیس حوزه هنری درباره حضور کاروان هنر روایت حبیب در تبریز توضیح داد: کاروان هنر روایت حبیب از سال گذشته با پیشنهاد بنیاد حاج قاسم و اجرای حوزه هنری آغاز به کار کرد که امسال میزبان آذربایجان شرقی است. دومین استان شمال غرب کشور است.

وی در خصوص فضایل و ویژگی های سردار سلیمانی گفت: ویژگی های حاج قاسم بر هیچکس پوشیده نیست و امنیت ما مدیون حاج قاسم است که نگذاشت تحت تاثیر شرایط کشورهای منطقه قرار بگیریم. ابتدا باید مدرسه حاج قاسم را به کارگزاران کشور معرفی کنیم. حاج قاسم محور وحدت ملت ایران است و همانطور که امروز تلاش دشمن برای انحراف از آرمان های انقلاب اسلامی است، باید این زندگی و شخصیت این محور وحدت و عشق ملی را بازخوانی کنیم.

بلاغی ادامه داد: رویداد ملی کاروان حبیب در تبریز روزهای یکشنبه 30، دوشنبه 31 و سه شنبه 22 آذرماه در تبریز برگزار می شود که بخشی از برنامه ها ویژه دانش آموزان مدارس است و همچنین مجموعه زنگ حبیب را در مدارس خواهیم داشت. همچنین برنامه قصه های خوب برای بچه های خوب توسط حوزه هنری اجرا می شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه ها از هفته آینده گفت: گالری سیار آثار تجسمی فاخر با محوریت حاج قاسم سلیمانی روز سه شنبه در محوطه مسجد کبود افتتاح می شود و برنامه های فرهنگی توسط کاروان حبیب سفیر فرهنگی روز یکشنبه در مرکز فرهنگی الغدیر و روز دوشنبه در شهر ممکان. همچنین طراحان و گرافیست های تبریز روز دوشنبه در گالری هنر به خلق آثاری در قالب کارگاه پوستر می پردازند.

رئیس حوزه هنری استان در تشریح برنامه اصلی هفته آینده گفت: برنامه اصلی شب ملی خاطره روایت حبیب است که سه شنبه 31 آذرماه در مصلی امام خمینی (ره) با حضور برگزار می شود. از راویان ملی و با روایتی از ارتباط رزمندگان آذربایجان با شهید حاج قاسم سلیمانی.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت سینما در مناطق محروم گفت: در حال حاضر دو پروژه در دست اجرا داریم و آن تبدیل سالن همایش فرهنگسراهای الغدیر و فرشته به سینماهای محله است که از بعدازظهر تا بعدازظهر به پخش فیلم می پردازند. عصر

بلاگی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سینما 22 ثبت ملی باخمن را به موزه سینما تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید