شجاعت و دلاوری سردار سلیمانی در نبرد با دشمنان / مردم سالاری و سلحشوری دو ویژگی مشترک شخصیت حاج حاجیم است.

ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797648

سردار سلیمانی از نبوغ نظامی خاص و بالایی برخوردار بود، در زمینه دانش رزمی کاملاً مسلط بود، فرماندهی نیروی قدس به او این فرصت را داد تا با زوایای مختلف مقاومت در منطقه و از نظر هوش و توانایی آشنا شود. فرماندهی و کنترل در این زمینه موثر واقع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سردار سلیمانی استعداد خاصی در یادگیری داشت، حتی استعداد فرماندهی او نیز خوب بود و در این زمینه بسیار موفق بود. رزمندگان هنر رزمی او را پذیرفتند به همین دلیل او به عنوان فرمانده جنگ در عملیات ها حضور داشت. وی که در عرصه هنرهای رزمی تسلط کامل داشت، فرماندهی سپاه قدس این فرصت را به او داد تا با زوایای مختلف نهضت مقاومت در منطقه آشنا شود و از نظر هوش، فرماندهی و توانایی های مدیریتی موفق به انجام این کار شود. آن را به سرعت عرصه نفوذ.

علاقه او به حفظ مرز و بوم در این زمینه تأثیر زیادی داشت، هدفش شکست دشمنان بود، بنابراین تمام تمرینات را به خوبی یاد گرفت، زیرا می دانست باید با عملکرد میدانی خود در این راه موفق شود. او نشان داد که انسان این کار را می کند.

بنابراین سطح فرماندهی او بالا رفت و زمانی که گروه و جریانی به نام داعش که توسط آمریکا ایجاد شده بود، چهره زشت خود را در عراق و سوریه نشان داد، سردار برای مبارزه با این گروه و رفتن به جنگ با آنها، اوج درخشش، ایستاد. ژنرال ما در مقابل این گروه قرار گرفت که با هنرهای رزمی خود توانست آنها را شکست دهد.

او در مبارزه با اشرار مسلح پیروز شد. دوستی او با مردم، همراه با حرفه نظامی، سرانجام او را به عرصه های فرامرزی و منطقه ای در عراق و سوریه و سایر نقاط منطقه که به کمک نیاز داشت، کشاند. او تسلیم نمی شود و پوپولیسم او در خارج از مرزها ظاهر می شود.

در خط مقدم با رزمندگان جنگید، عقب نشینی نکرد، به رزمندگانش عشق می ورزید و زمانی که یکی از آنها شهید می شد، در غیاب آنان عزاداری می کرد و روح رزمندگانش را با لطف و محبت آمیخته بود، مهربانی و مردم سالاری او را ساخته بود. یک استثنا، هر چند در میدان جنگ مثل کوهی استوار بود، اما شفقت در قلبش ریشه داشت.

بدون هیچ ترسی به جبهه ها و جبهه ها می آمد و رزمندگان جوان با دیدن او روحیه و انگیزه می گرفتند و انگیزه و قدرت و تحرک نیروهای رزمنده را دو چندان می کرد و در عملیات ها یکی پس از دیگری موفق می شد.

رشادت، شهامت، عملکرد خوب و به موقع و در نهایت فرماندهی کم نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی او را برای اولین بار از سوی فرماندهی معظم کل قوا به نشان ذوالفقار، بالاترین نشان نظامی کشور، رساند. این علامت واقعاً به افتخار او و برای او بود.

* شهید سلیمانی شهامت جنگیدن برای روحش را داشت

میشم نیلی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی درباره لزوم الگوبرداری از قهرمان بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی، گفت: وقتی از شهدا و ایثارگران صحبت می کنیم، راه حق را فقط از آنها می یابیم، فقط فکر می کنیم این شهدا در راه شهدا قدم گذاشته اند. حقیقت و این بهترین کتاب بهترین داستان است و می تواند بهترین مقاله و بهترین تصویر باشد.

این هنرمند و هنرمند اصفهانی می افزاید: اما چیزی که وجود دارد این است که یک سری از بزرگانی که ما را در مسیر درست قرار داده اند از بزرگان پیرتر می شوند، مثل شهدای حاجی که اول سرشان را خم کردند و بعد خم کردند. سردار دلا، سردار بزرگ مردم، سردار دلاور، سردار شجاع، همان که لقب دلیرترین را گرفت و نشان ذوالفقاری و اولین نشان قوی ترین و شجاع ترین مرد ایران را از سردار سلیمانی گرفت. شجاع ترین و قهرمان ترین او که قدرت دستانش را نداشت، دارای خودکنترلی بود، کسی که می توانست خود را کنترل کند تا جهان را از دردسر نجات دهد.

وی گفت: حاج قاسم مردی بود که وقتی مدال شجاع ترین و شجاع ترین مرد را از دست رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و آن را روی سینه خود انداخت دقیقاً دو هفته بعد به جنوب و خوزستان رفت و در باران و سیل منتظر ماند. با کمک به زلزله زدگان با خودش نگفت من الان فرمانده هستم اما جایزه بزرگترین و شجاع ترین فرمانده ایران را گرفتم چرا باید همچین کاری کنم فایده ای ندارد.

جنگ با داعش نه تنها منجر به متلاشی شدن این گروه بی وجدان و ملحد شد، بلکه به تمام دنیا نشان داد که حتی اگر روزی دشمنی ظاهر شود و کشورها عقب نشینی کنند، از آنها خواهند ترسید و این گروه جان و مال خود را از دست خواهد داد. و حتی به کشورهای دیگر افتخار می کنند، آنهایی که مظلوم هستند، غیرت فرماندهان ما آنها را به میدان جنگ می آورد.

همه دنیا دیدند ما چگونه گروهی را که مدعی مسلمانی و متجاوز بودند شکست دادیم، دنیا باید ببیند، فرماندهان و استانداران ما گروه مدافعان حرم را تشکیل دادند، خودشان در دل این دسته از مدافعان رفتند. به حرم، با داعش جنگیدند و به دلیل بی اعتمادی همسایگان خود، نابودی داعش را اعلام کردند.

ما ایثارگرانی داریم که حتی برای آسایش همسایه ها جان خود را فدا می کنند، برای این نمازگزاران، نشستن و دیدن ظلم به ناموس همسایه ها کم می شود چون آبروی خود را از آن خود می بینند، با دیدن صحنه های زنده تدفین کودکان. کسانی که در کنار شما ایستادند در صف نوبت گرفتن و انداختن آنها به گور دسته جمعی با آنها جنگیدند.

امنیت منطقه ای که امروز در حال برقراری است حاصل تلاش و کوشش خستگی ناپذیر سردار بزرگ و جهانی ما سردار سلیمانی است. او برای برقراری امنیت و آرامش و احیای زندگی جاری و عادی مردم هر جا می جنگد می جنگد. آنها

تاثیرات منطقه ای و جهانی سردار سلیمانی نه تنها شامل قدرت فرماندهی و اقدام نظامی او می شود، بلکه هر جا که باید در سطح یک دیپلمات مجرب و برجسته ظاهر می شد، یادش همیشه و همه جا همراه ماست، نمی گذاریم این نور تجلی کند. اخلاص در دنیا یعنی خاموش شدن و یادش را با قلممان زنده نگه می داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید