شخصیت شهید سلیمانی در دل مردم تخریب نمی شود/درک صحیح حاج قاسم از ارتباط دیپلماسی و میدانی

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799155

غفاری گفت: شخصیت شهید سلیمانی قابل تخریب نیست، یعنی محبوبیت ذاتی این شهید در دل مردم ایران و جهان از بین نمی رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حنیف غفاری کارشناس ارشد مسائل بین الملل در گفت و گو با صبح توس گفت: این بدان معناست که در تمام اقدامات خود چه در مرحله رصد دشمنان و چه در مرحله اقدام و تنظیم محور مقاومت در منطقه، بر اساس نیستی الهی عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه نیت الهی سردار سلیمانی باعث شد راه را به درستی طی کند و لحظه ای خدا را فراموش نکند و همین مشکل باعث محبوبیت ذاتی وی شد، افزود: شهید سلیمانی در جبهه ها و راهبردها مثمر ثمر و منطقی بود و جبهه مقاومت را متصور شدند. و تاکتیک های رزمی را علیه دشمنان و تروریست ها – تکفیر انجام داد.

تشییع پیکرهای میلیونی شهید سلیمانی نشانه کامل بودن شرایط شخصیتی این شهید است.

غفاری ادامه داد: بعد از شهادت حاج کاسم متوجه شدیم که این شهید بزرگوار چقدر به قلب مردم نه تنها در ایران، بلکه به قلب مردم منطقه نزدیک است. شهید بزرگوار است پس بی دلیل نیست که اندیشکده های آمریکایی و صهیونیستی تشخیص می دهند که شهید سلیمانی یک فرمانده عادی و یک انسان عادی نیست.

خطر شهید سلیمانی برای دشمنان از سردار سلیمانی بیشتر است

این کارشناس ارشد سیاسی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان خطرناکتر است، گفت: مهم این است که ساختار و ابعاد سردار سلیمانی مبتنی بر مقاومت اعم از فرهنگی و نظامی باشد. فرهنگ در حال گسترش است و امروز نتیجه آن است. این فرهنگ در پیروزی های جبهه مقاومت در یمن تجلی یافته است.»

شخصیت شهید سلیمانی قابل تخریب نیست

وی با اشاره به اینکه عده ای پس از شهادت حاج قاسم در صدد تخریب چهره این شهید بودند، گفت: شخصیت شهید سلیمانی قابل تخریب نیست و این به معنای محبوبیت ذاتی این شهید در دل مردم است. ایران و جهان را نمی توان نابود کرد.«برخی جریان های فکری در داخل کشور، پیش فرض های نادرست و خطرناکی درباره تحولات منطقه و نظام بین الملل دارند.

غفاری خاطرنشان کرد: برخی جریانات در کشور معتقدند که بین دیپلماسی و حوزه دوگانگی وجود دارد و دیپلماسی باید حد وسط باشد یا اینکه تنها میز مذاکره تعیین کننده توسعه کنونی نظام بین الملل است؛ این نگاه آرمان گرایانه به توسعه است. برای کشور ما ارزان نیست، یعنی در دولت های گذشته شاهد بودیم که بسیاری از تصمیمات نسنجیده به ویژه در 8 سال اخیر برای کشور گران تمام شده است.

شهید سلیمانی ارتباط دیپلماسی و میدانی را به درستی می دانست

این کارشناس ارشد سیاسی گفت: شهید سلیمانی ارتباط دیپلماسی و عرصه را به درستی می دانست و اینکه در 6 سال جنگ با گروه های تکفیری، سیاستمداران، احزاب و گروه های مختلف را گرد هم آورد و با آنها رای داد و از آنها حمایت کرد. جذب آنها شدند یعنی شهید سلمیانی هم اهمیت دیپلماسی و هم مصداق میدان را می دانست و اتفاقاً ترکیب این دو را به خوبی در میدان و صحنه به کار می برد.

اگر دشمنان می خواهند پای میز مذاکره بنشینند به خاطر قدرت ماست

وی گفت: امروز فراموش نکنیم که اگر دشمنان می خواهند پای میز مذاکره بنشینند به خاطر قدرت ماست و اگر معتقدند جمهوری اسلامی ایران قدرتی ندارد، مطمئن باشید که دشمنان ما ادامه خواهند داد. توطئه های آنها در خارج از عرصه دیپلماسی: «آنها هر کاری که ممکن است برای سرنگونی جمهوری اسلامی انجام خواهند داد، همانطور که پس از خروج ترامپ اتفاق افتاد و ما این را در هم افزایی آمریکا و اروپا در استراتژی اعمال فشار حداکثری بر ایران دیدیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید