شرایط اهدای خون پس از دریافت واکسن تاج / افزایش اهدای خون گلستانی ها در مهر

زمان: 11:19
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778783

بنی آشیل می گوید: “کسانی که واکسن برکت و سینوفرم را دریافت کرده اند ، از اهدای خون مستثنی نیستند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید صادق بنی عقیل در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: استان گلستان از نظر ذخیره خونی نسبت به کشور وضعیت بدی ندارد و میزان ذخیره خون در استان گلستان به پنج روز رسیده است.

مدیرعامل انتقال خون گلستان ادامه داد: با افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی در چند روز گذشته ، میزان عرضه خون در گروه های O مثبت و منفی و A منفی کاهش یافت.

بنی عقیل یادآور شد: در مهرماه آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوب بود و استقبال بیشتری نسبت به زنان شاهد بودیم.

وی گفت: 5.6 درصد در ماه اکتبر ، برای اولین بار ، و زنان و 7.14 درصد بیشتر اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام مسئول گفت: در گرگان و غرب استان میزان اهدای خون در مهر ماه 24.9 درصد و در شرق استان 9.6 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

مدیر کل انتقال خون گلستان تاکید کرد: در آبان ماه میزان مصرف خون و فرآورده های خونی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش می یابد و بنابراین در آبان ماه مردم باید مقاصد بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.

بنی آکل در مورد محدودیت های اهدای خون برای افرادی که واکسن کرونا را واکسینه کرده اند ، یادآور شد: کسانی که واکسن برکت و سینوفرم را دریافت کرده اند ، از اهدای خون مستثنی نیستند و می توانند پس از دریافت واکسن ، اهدای خون را دریافت کنند ، اما افرادی که واکسینه شده اند. آسترازنکا و اسپوتنیک 14 روز پس از واکسیناسیون اهدا خون کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید