شرایط عجیب تامین اجتماعی مستمری بگیران!

شرایط عجیب تامین اجتماعی مستمری بگیران!

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر سامانه متمرکز ثبت نام وام کرزا الحسنه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که هر یک از مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند. وام 12 میلیون تومانی کرزا الحسنه به صورت حضوری بدون نیاز به مراجعه حضوری ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 20 بهمن لغایت 30 بهمن ماه از طریق سامانه خدمات آفلاین تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ارائه شد.

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، تنها مستمری بگیرانی می توانند برای این وام اقدام کنند که حداقل 50 سال و حداکثر 78 سال سن، حداقل دو فرزند تحت تکفل داشته باشند، در دو سال گذشته از تسهیلات قرض الحسنه استفاده نکرده باشند و این امکان وجود دارد. کسر حق بیمه معوق بر اساس شرایط قانونی بوده و دارای حداقل 10 سال سابقه تامین اجتماعی می باشد.

در این میان دو بند برای حداقل سن 50 تا 78 سال و دو فرزند تحت تکفل وجود دارد که مشکوک است، طبق قانون هر فرزند تا یک سن معین به والدین خود وابسته است و سرپرستی والدین بر عهده والدین است. کودک. طبق قانون، فرزندان دختر قبل از ازدواج و به شرط عدم کار به والدین خود وابسته هستند. همچنین فرزندان ذکور می توانند تا سن ۲۲ سالگی به شرط عدم کار از مزایای کارت سلامت برخوردار شوند.

به گفته وی، قطعا بازنشستگانی که در این گروه سنی قرار دارند، پسران بالای 22 سال دارند و همچنین دخترانشان به احتمال زیاد شاغل یا متاهل هستند و سرپرستی پدر را رها کرده اند، تنها درصد بسیار کمی از بازنشستگان این گروه سنی دارای دو فرزند تحت تکفل هستند. .

شرایط سخت دریافت وام 12 میلیون تومانی در حالی اعمال می شود که به گفته دبیر کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران در چند ماه اخیر سال جدید وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران بازنشسته کاهش یافته است. 50 درصد که یک بحران جدی است و باید در مورد آن تصمیم گیری شود.

به گفته علی اکبر عیوضی مردم بیش از هر چیز از وضعیت اقتصادی ناراحت و ناراضی هستند. وضعیت مالی خانواده ها تنگ است. به خصوص برای حقوق بگیرانی که در این شرایط سخت زندگی می کنند. بازنشستگان در شرایط بسیار بدتری قرار دارند و رنج را بیشتر احساس می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید