شرایط عجیب وام بانکی/ 3 ضامن برای وام 50 میلیونی!

شرایط عجیب وام بانکی/ 3 ضامن برای وام 50 میلیونی!

روز جدید : وام های بانکی هم اکنون با شرایط عجیبی به متقاضیان ارائه می شود. ارتباط پرداخت وام به ضامن با کسر مبالغ کم، بهانه ای برای عدم اعطای وام توسط بانک ها است.

با توجه به شرایط اعطای وام به بانک ها در حال حاضر، مردم عادی به دلیل بالا بودن اقساط ماهانه تسهیلات و شرایط سخت بانک ها نمی توانند به راحتی وام بگیرند. این گزارش نگاهی دارد به شرایط عجیب وام دهی برخی بانک ها.

یکی از کارکنان بانک ملی گفت: در حال حاضر دو تسهیلات برای مشتریان واقعی داریم. اما شرایط اخذ این وام ها چیست؟

بانک ملی در یکی از برنامه های خود تا سقف 50 میلیون تن به مشتریان خود وام می دهد. این وام به صورت نقدی بازپرداخت نمی شود و به عنوان کارت اعتباری برای خرید در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

برای دریافت این وام، بانک باید با دو ضامن که هر دو کارمند دولتی هستند، نمایندگی داشته باشد.

در طرح دیگر بانک ملی، متقاضیان می توانند تا سقف 200 میلیون تن وام دریافت کنند، اما باید قبل از دریافت وام 70 میلیون تنی، سپرده گذاری بلندمدت در بانک داشته باشند.

یکی از شرایط عجیب این طرح ساده شده این است که متقاضی باید سه ضامن را در بانک معرفی کند.

بانک تجارت یکی دیگر از بانک هایی است که طرح های تسهیل گری کمی دارد و فقط به سازمان های خاصی وام می دهد. یکی از مدیران بانک تجارت به تجارت نیوز گفت: وام های بانک تجارت فقط به بیمارستان مهر و شرکت های بیمه تعلق می گیرد و سقف وام 50 میلیون تن است.

بانک تجارت برای بازپرداخت وام 50 میلیونی از کارکنان بیمارستان مهر و شرکت های بیمه کسر می خواهد. یعنی داوطلب برای دریافت مبلغ ناچیزی باید شرایط عجیبی را پشت سر بگذارد.

بانک کارآفرین از جمله بانک هایی است که در حال حاضر به مشتریان جدید وام نمی دهد و تنها مشتریان قدیمی می توانند با شرایط عجیب و غریب وام بگیرند.

این بانک فرصت خرید تجهیزات را برای مشتریان قدیمی خود فراهم کرده و سقف 100 میلیون و زیر 30 میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط اخذ این وام به گونه ای است که متقاضی وام 30 میلیونی باید ضمانت نامه کسری حقوق و چک به بانک ارائه کند.

متقاضی وام 100 میلیونی باید حدود 16 میلیون را در بانک بلوکه کند و دو ضامن کسر حقوق در بانک معرفی کند تا بتواند از کارآفرین بانکی وام بگیرد.

ارتباط پرداخت وام به ضامن با کسر مبالغ کم، بهانه ای برای عدم اعطای وام توسط بانک ها است.

دیدگاهتان را بنویسید