شرایط معافیت از ضمانت سربازی چیست؟


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811214

فقط مشمولانی که به سن 18 سالگی رسیده باشند غایب نبوده و به عنوان سرپرست خانوار معرفی می شوند می توانند از کفالت آزاد شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها بسیاری از مشمولان به دنبال راه هایی برای گرفتن معافیت سربازی هستند و یکی از راه های عدم گذراندن دوره دو ساله خدمت وظیفه عمومی گرفتن وثیقه است که در ابتدا سه شرط اصلی است.

الف) رسیدن به سن 18 سال تمام در زمان تشکیل پرونده در هیأت امنا، ب) غیبت، ج) انحصار یا قیم بودن (ولی) از شروط اساسی استفاده از معافیت کفالتی است که متقاضیان وظیفه عمومی اعمال می کنند. برای این نوع معافیت در گام اول باید این 3 شرط اساسی را داشته باشند تا بتوانند از آن بهره ببرند.

یکی از مسائل مهم برای سربازان بعد از 18 سالگی غیبت است. این بدان معناست که همه مردان باید در طول ماه که 18 ساله می شوند وضعیت خود را در خدمات کشوری روشن کنند. در صورت عدم حضور یا عدم حضور در ساعات تعیین شده از طرف وظیفه، افسر وظیفه غایب خواهد بود.

در این راستا افرادی که قبل از رسیدن به سقف سنی ترک تحصیل کرده و یا پس از 18 سالگی از تحصیل بازمانده و یا از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند باید ظرف مدت 6 ماه به خدمات کشوری مراجعه کنند و افرادی که پس از سن ترک تحصیل ترک تحصیل کرده اند. خروج، حذف، حذف یا فسخ نیز باید ظرف یک سال از تاریخ لغو، حذف، انصراف یا فسخ معرفی شود. توصیه می شود مشمولان هر چه سریعتر نسبت به تجدید نظر در وضعیت سربازی خود اقدام کنند زیرا در صورت غیبت از این نوع معافیت برخوردار نخواهند شد.

آیا دانشجویان کشیک امکان درخواست معافیت را دارند؟

همچنین پذیرفته شدگان می توانند در طول دوره آموزشی نسبت به معافیت کفالتی اقدام کنند که با ارائه گواهی اشتغال به کار معتبر که مانعی برای دانشجویان در ضوابط نیست به درخواست کفالت خود رسیدگی کند.

در شرط سوم این قانون تنها موضوع رسیدگی به افراد بالای 18 سال بوده است.

اگر برادر مریض بالای 18 سال داشته باشید نمی توانید مرخص شوید؟

البته خدمتگزاران باید در نظر داشته باشند که داشتن برادر بیمار بالای 18 سال مانع معافیت کفالت است و اگر بر اساس نظر شورای نظام پزشکی، برادر بیمار قادر به نگهداری از فرد تحت تکفل نباشد، فقط یک فرزند پسر سالم بالای یک فرد 18 ساله می تواند برای معافیت از کفالت در یک سازمان دولتی درخواست دهد.

در این میان برخی از کلماتی مانند مک فول سوالاتی را در ذهن مسئولین ایجاد می کند که خوب است بدانید هر فردی مانند پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر، برادر، همسر و فرزندی که معتاد باشد مک فول نامیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید