شرایط هواشناسی امروز 11 باخمن 1400 / ورود سامانه بارشی جدید به کشور

شرایط هواشناسی امروز 11 باخمن 1400 / ورود سامانه بارشی جدید به کشور

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی هوای استان البرز از افزایش سرعت باد در مناطق غربی و جنوب غربی کشور با انتقال گرد و غبار از جنوب عراق خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و ریزش بهمن در مناطق کوهستانی مرکزی گفت: البرز افزایش سرعت باد به سمت غرب و جنوب غرب کشور از انتقال گرد و غبار از جنوب عراق خبر داد.

صادق ضیائیان درباره پیش بینی وضعیت جوی امروز (۱۲ بهمن) گفت: امروز (۱۲ بهمن) هوا در اکثر مناطق کشور نسبتاً پایدار است. در بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور، بارش ها در خوزستان آغاز می شود و به تدریج چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان را فرا می گیرد.

وی افزود: این سامانه روز سه شنبه (14 بهمن) در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد لرستان اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، بوشهر شمالی، یزد، خراسان شمالی کاوی جنوبی. خراسان، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز، در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان موجب بارش و در ارتفاعات و در مناطق سردسیر برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان بیشترین میزان بارندگی گفت: روز سه شنبه (13 بهمن) بیشترین بارندگی در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان بوده است. نوار غربی اصفهان و شمال و غرب فارس. این سامانه در روز چهارشنبه (۱۳ بهمن) در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش شدیدی را به همراه خواهد داشت و اواخر همان روز از کشور خارج می شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (13 بهمن) در اکثر نقاط کشور جوی پایدار و اواخر روز پنجشنبه (14 بهمن) از شمال غرب کشور وارد سامانه جدید بارشی می شود و روز جمعه شمال غرب را فرا می گیرد. و بخش‌هایی از کشور. غرب.”

به گفته ضیائیان روز سه شنبه (۱۳ بهمن) به دلیل بارش برف با افزایش سرعت باد، احتمال کولاک در مناطق کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین ریزش بهمن در مناطق کوهستانی البرز مرکزی وجود دارد. دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 8 درجه کاهش یافت و از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه (14 تا 16 بهمن) به دلیل افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب غرب کشور همراه با گرد و غبار از جنوب عراق، در برخی مناطق پدیده گرد و غبار رخ می دهد. .غرب و جنوب غرب از هدف دور نیستند.

ضیائیان با اشاره به نابرابری های خلیج فارس افزود: همچنین از روز سه شنبه تا پنجشنبه (14 تا 14 بهمن) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق به ویژه در شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود. بخشی از کرمان موجب خیزش گرد و غبار خواهد شد.«خلیج فارس اواخر روز سه شنبه (13 بهمن) و چهارشنبه (14 بهمن) طوفانی شد.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور در تشریح وضعیت هواشناسی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن ماه) ابری و پس از چند ساعت همراه با بارش باران و وزش باد و مه خفیف همراه با کمینه دما 3 و حداکثر 5 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (14 بهمن) نیمه ابری و به تدریج غبار محلی با کمینه دمای 3 و حداکثر 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز (14 بهمن) تبریز و همدان با کمینه دمای 10- درجه سانتیگراد و فردا (14 بهمن) زنجان و تبریز با کمینه دمای 8- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان امروز نامیده می شوند. فردا (20 و 21 بهمن) بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان است.

دیدگاهتان را بنویسید