شرایط هواشناسی امروز 15 فروردین 1401 / جو پایدار در اکثر نقاط کشور

شرایط هواشناسی امروز 15 فروردین 1401 / جو پایدار در اکثر نقاط کشور

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از حاکمیت هوای پایدار در اکثر مناطق امروز خبر داد و گفت: فردا در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی بین 10 تا 12 درجه کاهش محسوس دما رخ می دهد.

امین حسین نقشین کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور امروز دوشنبه 15 فروردین ماه گفت: امروز برای اکثر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش دما به ویژه در سواحل خزر پیش بینی می کنیم. از بعدازظهر امروز و فردا با جریاناتی از شمال خزر برای استان‌های ساحلی خزر بارش خفیف و وزش باد برای روز چهارشنبه برای شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه با گذر موج متوسط ​​در مناطق شمال غرب، سواحل خزر، کوه ها و دامنه های جنوبی البرز، در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. .

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز وزش باد شدید غرب و شمال غرب، فردا جنوب غرب، دامنه های جنوبی و جنوبی البرز، به تدریج مرکز، شرق و جنوب شرق، چهارشنبه برای دامنه های جنوبی البرز، جنوب و جنوب شرق، وزش باد شدید پیش بینی طوفان کرده ایم که این امر باعث افزایش گرد و غبار در مناطق در معرض آن می شود.

به گزارش نقشینه، این شرایط برای روز پنجشنبه در نوار غربی و روز جمعه در بیشتر نقاط کشور پیش بینی می شود.

وی گفت: فردا در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی افت محسوس دما بین 10 تا 12 درجه و دریای خزر امروز و فردا مواج و طوفانی است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: خلیج فارس به ویژه در سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا مواج و مواج خواهد بود.

نقش بیشینه دمای هوای تهران را امروز 29 درجه پیش بینی کرد و گفت: حداکثر دمای هوای پایتخت فردا و پس فردا به 26 و 27 درجه می رسد و گاهی برای روز پنجشنبه رگبار و رعد و برق پیش بینی کرده ایم. کمینه دمای هوای تهران صبح امروز در ایستگاه مهرآباد 17 درجه و در شمیرات 15 درجه بود.

دیدگاهتان را بنویسید