شرایط هواشناسی امروز 19 آبان 1400

شرایط هواشناسی امروز 19 آبان 1400

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی گفت: امروز (19 آبان) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه در ساعات اولیه روز انتظار می رود غلظت آلاینده ها افزایش یابد و کیفیت هوا کاهش یابد.

صادق ضیائیان افزود: از بعدازظهر امروز (19 آبان) با جریانات شمالی در دریای خزر افزایش ابر و بارش در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و بخش هایی از شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

وی افزود: روز پنجشنبه (20 آبان) با گذر امواج سطح متوسط ​​بر شدت بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر افزوده می شود. همچنین در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، ایلام، خوزستان و البرز. بارش و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: روز جمعه (21 آبان) فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور تشدید می شود. شمال بوشهر گسترش خواهد یافت. همچنین در این روز برای دامنه های جنوبی البرز در استان های البرز، تهران و سمنان بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، روز شنبه (22 آبان) با گذر از شرق سامانه در نقاطی از سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش تدریجی پیش بینی می شود. بعدازظهر یکشنبه (23 آبان) با عبور امواج کم دامنه از وسط زاگرس ابری ابری و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه (30 و 31 آبان) برای مناطق شمال غرب و استان های ساحلی دریای خزر افت محسوس دما بین 8 تا 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود. در جنوب غرب رگبار و رعد و برق خواهد بود.

ضیائیان افزود: از اواخر وقت چهارشنبه تا جمعه (29 تا 21 آبان) دریای خزر و از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل روز جمعه (30 تا 21 آبان) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ آبان) نیمه ابری همراه با غبار محلی با کمینه دمای ۷ و بیشینه دما. 14 درجه سانتیگراد در روز جمعه (21 آبان) ابری و مه خفیف گاهی باران و وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (19 و 20 آبان ماه) بندرعباس با دمای 32 درجه سانتیگراد و کرمان با دمای 13 و 15 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید