شرایط هواشناسی امروز 25 اردیبهشت 1401

شرایط هواشناسی امروز 25 اردیبهشت 1401

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی از بارش های کوتاه مدت، رعد و برق و وزش باد همراه با گرد و خاک و طوفان شن در برخی نقاط کشور خبر داد.

ضیائیان وضعیت هوای کشور گفت: امروز (25 اردیبهشت) در برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شرق یزد و شرق گلستان بارش های کوتاه مدت گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه (25 اردیبهشت) در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده خواهد بود. روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه در برخی مناطق شمال غرب کشور و استان گیلان و روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه علاوه بر شمال غرب در استان های ساحلی دریای خرد رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه در برخی نقاط استان های شمال شرق دریای خزر در شمال غرب بارش پراکنده خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک. وزش با احتمال طوفان شن در انتظار. می رود. امروز و فردا در نواحی مرکزی شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط روز دوشنبه برای جنوب غرب، غرب و شمال غرب پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان دمای هوا از شنبه در شمال غرب، سواحل خزر و استان ها در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در شمال شرق افزایش محسوسی خواهد داشت و این افزایش تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی افزود: پیش بینی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا ظهر فردا است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (25 اردیبهشت) صاف گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 13 و بیشینه پیش بینی می شود. 28 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (6 اردیبهشت) ابری متغیر و در بعد از ظهر متغیر ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (24 و 25 اردیبهشت) اهواز با دمای 38 و 40 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای صفر و 3- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید