شرایط هواشناسی امروز 29 خرداد 1401 / نفوذ گرد و غبار در غرب کشور / افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا

شرایط هواشناسی امروز 29 خرداد 1401 / نفوذ گرد و غبار در غرب کشور / افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با اشاره به وقوع بارندگی های پراکنده و وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور، از نفوذ توده های گرد و غبار در غرب کشور گفت.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با پیش بینی طی دو روز آینده در ارتفاعات مازندران، شرق تهران، سمنان و گلستان بارش پراکنده باران و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گرد و خاک افزایش می یابد، به خصوص در طول . بعد از ظهر ملاقات می کند.

وی افزود: چهارشنبه و پنج شنبه (1 و 2 تیرماه) در استان های شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و پنجشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در بعدازظهر و اوایل عصر موقتا. بارش و وزش باد و گرد و غبار پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور در روز جمعه (3 تیر) هوا در اکثر نقاط کشور صاف و آسمان صاف و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: طی دو روز آینده در شرق و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و از چهارشنبه تا جمعه (1 تا 3 تیرماه) در نیمه غربی و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود. . ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پدیدار خواهد شد.«خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: شرایط گرد و غبار روز چهارشنبه در شرق سوریه و شمال عراق تامین شده است و پیش بینی می شود در آخر هفته ورود گرد و غبار به سواحل غربی کشور باعث کاهش دید و کیفیت هوا شود.

وی افزود: افزایش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (31 خرداد) صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با حداقل دمای 25 درجه است. و حداکثر دما 35. پیش بینی می شود روز چهارشنبه (1 تیرماه) دما صاف تا ابر متغیر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 26 و حداکثر 37 درجه سانتیگراد باشد.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (30 و 31 خرداد) اهواز با دمای 51 و 50 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید