شرایط هواشناسی امروز 5 اسفند 1393 / ورود سامانه بارشی به کشور

شرایط هواشناسی امروز 5 اسفند 1393 / ورود سامانه بارشی به کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت هواشناسی گفت: فردا (۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی کشور به تدریج در نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران به عنوان مناطق اصفهان گاهی بارندگی می شود. رعد و برق و باد پیش بینی می شود.

صادق ضییان با بیان اینکه روز پنجشنبه (۵ اسفند) جو آرام و پایداری در اکثر نقاط کشور حاکم است، افزود: در برخی از مناطق جنوب غرب و غرب کشور اوایل شب باران می بارد. جمعه 5 اسفندماه با ورود تدریجی سامانه بارشی کشور به نوار غربی، دامنه های جنوبی آلبورگ در استان های قزوین، آلبورگ و تهران و همچنین منطقه اصفهان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه بارش شدید باران پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت، گفت: روز شنبه (7 اسفند) بارش در این مناطق به صورت متناوب و همچنین در نواحی شرق و شمال شرق ابرنکی با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. در این روز بارش برف و کاهش دما در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور و در ارتفاعات البرز مشاهده شد. از بعدازظهر با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش خفیف آغاز شد.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کشور گفت: روز یکشنبه 8 اسفند در اردبیل، استان های ساحلی خراسان شمالی و خراسان رضوی و همچنین در برخی مناطق غرب و شرق آذربایجان بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می شود. و مدیریت بحران در این روز وزش باد شدید در دامنه های جنوبی البرز، دامنه های شرقی و جنوب شرقی پدیدار می شود و سامانه بارشی به تدریج از شمال شرقی خارج می شود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه 8 اسفند در شمال شرق و شرق رشته کوه های البرز بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود. خاک و بدتر شدن کیفیت هوا چندان دور نیست. همچنین خلیج فارس و دریای خزر طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی همچنین وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده را گفت: آسمان تهران فردا (۵ اسفند) نیمه ابری و صبحگاهی غبارآلود در بعدازظهر و ابری گاهی متناوب باران با حداقل بارش خواهد بود. دما از 9 و بیشینه دما 18 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (7 اسفند) ابری تا ابری خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (6 و 7 اسفند) اهواز با دمای 29 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 5- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید