شرایط واگذاری 200 متر زمین به خانواده های دارای 3 فرزند


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834503

مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی جزئیات واگذاری زمین و مسکن به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر را تشریح کرد. 200 متر مسکن یا زمین در اختیار خانواده های مذکور قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پروانه اصلانی مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که فرزند سوم آنها پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان (24 آبان 1400) متولد شده است می توانند برای دومین دوره از تسهیلات دولتی استفاده کنند. زمان.

وی تصریح کرد: به این معنا که اگر یکی از فرم های او قرمز باشد (از یارانه مسکن استفاده کرده باشد) یا مالک باشد، برای بار دوم فقط یک بار می تواند از تسهیلات دولتی استفاده کند.

وی با یادآوری اینکه در حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی تفاوت هایی در قانون بین شهرهای 500 هزار نفری به بالا و 500 هزار نفری پایین وجود دارد، ادامه داد: ساکنان شهرهای زیر 500 هزار نفر می توانند حدود 200 متر مربع مسکن دریافت کنند. زمین توسط وزارت راه و شهرسازی و شعب استانی آن.

اصلانی افزود: افرادی که در شهرهای بالای 500 هزار نفر زندگی می کنند می توانند در شهرهای همجوار، شهرهای مجاور، شهرهای جدید، شهرستان ها یا شهرهای محل تولد والدین خود سکونت داشته باشند مشروط بر اینکه از این 200 نفر جمعیت کمتر از 500 هزار نفر باشد. متر زمین یا کاربری یک واحد مسکونی.

وی گفت: به عبارتی کسانی که در شهرهای زیر 500 هزار نفر زندگی می کنند می توانند 200 متر زمین و کسانی که در شهرهای بالای 500 هزار نفر زندگی می کنند می توانند در شهرهای مجاور یا شهرهایی که می توانید مسکن بگیرند. زمین تهیه کنید یا زمین بگیرید و در آنجا یک واحد مسکونی بسازید.

مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه زمین با قیمت تمام شده درج شده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، گفت: بهای تمام شده با قیمت آماده سازی زمین در نظر گرفته می شود. زمین هایی که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد در ادارات راه و شهرسازی به صورت هزینه ای عرضه می شود و متقاضی می تواند آن را انتخاب کند.

اصلانی گفت: متقاضیان واجد شرایط می توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح حمایتی saman.mrud.ir مراجعه کرده و گزینه ثبت نام را برای حمایت از خانواده و جوانان جمعیت انتخاب کرده و شهر مورد نظر خود را انتخاب کنند.در مرحله بعد اصلاح می شود.

وی افزود: ثبت نام به معنای پذیرش نهایی نیست، بلکه پس از شفاف سازی و بررسی، در صورت مشمول قانون، در ادارات راه و شهرسازی در مراحل اجرایی قانون معرفی و اقدامات لازم انجام خواهد شد. “

مدیرکل خدمات اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: پایان ثبت نام در این سامانه اعلام نشده است اما اجرای این قانون منوط به تصویب آیین نامه ماده 4 قانون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید