شرح جهاد حضرت زینب علیهاالسلام; راز استقامت مکتب عاشورا


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888726

زهرا مقدم گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) در نهضت عاشورا نقشی بی بدیل داشتند و اگر رسالت این بانوی بزرگوار تبیین اسلام نبود، واقعه کربلا همچنان کربلا باقی می ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مقدم کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک اظهار داشت: حضرت زینب (سلام الله علیها) از نظر اخلاقی، عملی و از هر جهت دلبستگی عجیبی به امام حسین (علیه السلام) داشتند.


وی ادامه داد: حضرت زینب (سلام الله علیها) در نهضت عاشورا نقش بی بدیلی داشت و اگر رسالت تبیین این بانوی بزرگوار برای اسلام نبود، حادثه کربلا همچنان در کربلا باقی می ماند.


مقدم افزود: بسیاری از حوادث بعد از عاشورا حاصل تحقق حضرت زینب(س) و امام سجاد(علیه السلام) بود.


این کارشناس تصریح می کند: حضرت زینب (س) برای دلجویی از امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: «در آینده پرچمی بر فراز حرم پدرت امام حسین (علیه السلام) در این سرزمین به اهتزاز در می آید که نه پیر می شود و نه هرگز. با گذشت زمان پیر می شوند نگذارید نیش بزند و سران کفر هر چه تلاش کنند آن را پاک کنند، عظمتش هر روز بیشتر خواهد شد.»


وی گفت: عزتی را که حضرت زینب علیهاالسلام در کربلا برای امام سجاد علیه السلام قائل شد را می بینیم.


مقدم، ایستادگی و مقاومت را رمز رسالت عاشورایی حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: پیام رسالت این بانوی دلیر اسلام این است که در هیچ شرایطی زیر بار ذلت نرفت و این یکی از درس های عاشورا است.


وی با اشاره به اینکه در یازدهمین روز از ماه محرم جهاد برای تبیین واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) آغاز شد، ادامه داد: هیچ یک از مصیبت ها و مصیبت ها مانع از انجام رسالت حضرت زینب(س) نشد. رساندن پیام کربلا به گوش تاریخ، این اتفاق نیفتاد.


وی ادامه داد: سیره فردی، اجتماعی و سیاسی حضرت زینب(س) گویای شخصیت ایشان است. شخصیتی که با همه سختی ها جایگاه زن را در نشر دین نشان می دهد و پیام عاشورا را به مؤثرترین شکل می رساند.


مقدم در خاتمه خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در دفاع از اهل بیت (علیهم السلام) همه سختی ها را متحمل شد تا حادثه کربلا به گوش جهانیان برسد و با علم به مسئولیت خود در این نبرد، به شیعیان آموخت. درس بزرگ صبر و استقامت


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید