شرح خدمات شهرداری های شهرها در پیاده روی اربعین


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891963

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در جلسه صبح امروز به تشریح نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی با همکاری شهرداری تهران و شهرداری های عضو ستاد اربعین شهرهای پایتخت پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه روسای ستاد اربعین شهرهای بزرگ کشور صبح امروز برگزار شد. محمدامین توکلی زاده رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی مجمع و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران و روسای ستاد اربعین شهرهای بزرگ کشور در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: الحمدلله امسال هماهنگی خوبی بین ستاد اجرایی اربعین کشور و کلانشهرهای ایران ایجاد شد.

وی افزود: جلسات خوب و منظمی برای این هماهنگی ها و نیازسنجی ها با معاون وزیر، شهرداران شهرهای بزرگ و ستاد مرکزی اربعین در کشور برگزار شد. یکی از مهم ترین کمک هایی که دولت می تواند در این زمینه انجام دهد؛ اتوبوس‌های تعمیر اساسی هستند که نیاز به تعمیر و ترخیص از گمرک دارند، زیرا برای تسهیل خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی (ع) نیاز به افزایش تعداد اتوبوس‌ها وجود دارد.

معتمدین با اشاره به کمک رسانی در نقاط مرزی شرق کشور مانند میرجاوه، ریمدان و مشهد افزودند: این جلسه در راستای هماهنگی و همفکری در خصوص اقدامات لازم و شناسایی توان شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد. در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) به عنوان مثال کلانشهر کرج در بحث اتوبوس آماده همکاری است، کلانشهر قزوین نیز در پایانه مهران اعلام آمادگی کرده است.

دبیرکل مجمع شهرداران شهرهای پایتخت ایران با اشاره به همکاری وزارت کشور در مراسم اربعین حسینی علیه السلام ادامه داد: یکسری خدمات وجود دارد که باید و نباید. در تلاش برای اجماع این جلسه، به نظر می رسد با در اختیار داشتن 900 اتوبوس و حتی عدم مجوز حدود 700 اتوبوس، انتظار بیشتری از شهرداری ها در این مورد و همچنین در بحث استقرار ماشین های آتش نشانی داریم. در محدوده، همه شهرداری های پایتخت می توانند در این امر کمک کنند.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با دانستن اهمیت شدت گرما در دهه زائر پیاده اربعین گفت: با توجه به شدت گرمای هوا و موارد احتمالی گرمازدگی در این ایام نیازمند هم افزایی هستیم. شهرداری های کلانشهرهای ایران و کمک دولت که در این جلسه سعی خواهیم کرد راهکارهای مناسب ارائه دهیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهرداری ها در کشور بدون اطلاع رسانی ستاد امداد اربعین خود را با تمام قوا فعال کردند و گزارش خوبی از شهرداری ها داریم. ما باید از کسانی که از کشورهای همسایه به عراق می روند استقبال کنیم.

وی با اشاره به میهمان نوازی مردم عراق در مراسم پیاده روی اربعین افزود: مردم عراق از زائران امام حسین علیه السلام پذیرایی و پذیرایی می کنند.

بالاخره متولیان امر نیز بازگشایی مدارس از روز نهم مهر را برای جلوگیری از اختلال و ازدحام برنامه ها و مراسم در پایان ماه صفر و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) را امری می دانند. اقدام آبرومندانه دولت


اخبار مرتبط؛

دیدگاهتان را بنویسید