شروع ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن از ساعت 12 امروز

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به شناسایی مازاد ظرفیت در زمین واگذار شده قبلی و یا تامین زمین جدید برای احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای کشور، بدینوسیله به اطلاع می رساند متقاضیان واجد شرایط مسکن می توانند از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه برای ثبت نام در این شهرستان ها با سامانه طرح حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir تماس بگیرند.

لازم به ذکر است ثبت نام فقط در شهرهایی انجام می شود که ظرفیت مازاد بر زمین وجود داشته باشد و یا زمین جدید شناسایی و ایمن سازی شده باشد و بدیهی است در صورت واگذاری زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آینده، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشایی خواهد شد

همچنین ثبت نام از متقاضیان در محدوده مازاد ظرفیت زمین واگذار شده قبلی یا زمین تازه واگذار شده در هر شهرستان انجام می شود و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهرستان، سامانه در آن شهر بسته می شود.

شایان ذکر است با توجه به مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و مقررات مربوط، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و احراز هویت متقاضیان به شرح زیر می باشد.

الف – شرایط متقاضیان:

بر اساس ماده (1) آیین نامه اجرای قانون ساماندهی و حمایت از ساخت و تامین مسکن، شرایط ثبت نام از متقاضیان به شرح زیر می باشد.

متقاضی و افراد تحت نظارت نباید دارای زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.

متقاضی نباید از تاریخ 22 بهمن ماه 1357 از هیچ گونه تسهیلات موسسات عمومی غیردولتی مرتبط با تامین مسکن اعم از زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده کرده باشد (فرم C سبز).

متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

افراد زیر بدون شرط ازدواج و بدون شرط سرپرستی می توانند متقاضی واجد شرایط باشند:

– زنان مجرد مشروط بر اینکه سن آنها بالای 35 سال باشد

– مردان مجرد مشروط بر اینکه بالای 45 سال سن داشته باشند

– نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

– معلولیت جسمی حرکتی با حداقل 20 سال سن و با معرفی سازمان اجتماعی کشور.

– بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

– مردان مجرد 23 تا 45 سال با تعهد محضری مبنی بر ارائه سند رسمی ازدواج در هنگام تحویل

– متقاضی باید حداقل پنج سال اقامت اخیر در شهر درخواستی داشته باشد.

سابقه اقامت مهاجران شهرهای بزرگ در سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. برای مشمولان و کارکنان نیروهای مسلح که براساس حکم سازمان نظامی مربوطه منتقل می شوند و روحانیونی که با تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه (به استثنای استان تهران) منتقل می شوند، این سابقه ملاک نخواهد بود.

تأیید وضعیت سابقه سکونت کارکنان و مستمری بگیران نیروهای مسلح بر اساس تأیید معاونت منابع انسانی یگان های تابعه استانی نیروهای مسلح بر اساس دستورالعمل مصوب ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

– متقاضیان شهرهای جدید باید حداقل پنج سال سابقه اقامت در شهر جدید درخواستی یا شهر اصلی داشته باشند.

– متقاضی باید در پنج سال گذشته ساخت و ساز و یا خرید مسکن از سیستم بانکی دریافت نکرده باشد.

متقاضیان واجد شرایط تایید شده در این سامانه نیز برای استفاده از واحدهای مسکونی این برنامه باید دارای شرایط زیر باشند:

– عدم منع قانونی اخذ تسهیلات بانکی (مانند چک برگشتی، تسهیلات معوق و …).

– امکان پوشش هزینه های ساخت مسکن از وجوه بانکی بر اساس قیمت پرداختی در مراحل ساخت.


شروع ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن از ساعت 12 امروز

ب – مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام:

– آپلود عکس کارت ملی متقاضی

– بارگذاری عکس شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل

– در صورت نیاز تصویر گواهی سرپرستی را بارگذاری کنید

– متقاضی پس از ثبت نام باید برای بارگذاری تصاویر مدارک مذکور به قسمت «بررسی و پیگیری درخواست» در سامانه پشتیبانی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کند.

– پس از اصلاح اطلاعات متقاضیان و با اطلاعیه های بعدی، لازم است اصل مدارک بارگذاری شده به وزارت راه و شهرسازی یا سایر متولیان طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی جهت ثبت پرونده ارائه شود. .

ج – نظارت و اطلاع رسانی:

پس از ثبت نام نهایی، متقاضی می تواند از طریق قسمت «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir، وضعیت تمامی مراحل کار خود را پیگیری کند.

احراز عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

د- سایر شرایط ثبت نام در طرح های کمک مسکن وزارت راه و شهرسازی

متقاضی کلیه شرایط فوق را مطالعه کرده و می پذیرد.

ثبت نام در سامانه طرح کمک مسکن وزارت راه و شهرسازی به منزله تایید شرایط و تعهد متقاضی برای ارائه واحد مسکونی به متقاضی نیست.

هر گاه متقاضی فاقد صلاحیت برای موسسه مسئول اجرای طرح تشخیص داده شود، متقاضی از طرح فعلی حذف شده و حق اعتراض نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید