شروع فروش 5000 یورویی از شعب منتخب بانک/ شرایط خرید چیست؟

شروع فروش 5000 یورویی از شعب منتخب بانک/ شرایط خرید چیست؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی از امروز شنبه مورخ 08/11/1401 علاوه بر صرافی های مجاز، شعب منتخب بانک ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات تحت عنوان اقدام به فروش ارز خواهند کرد. برای رفع نیازهای اصلی تا 5000 یورو.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است؛ شعب منتخب بانک های فوق به منظور تسهیل در عرضه تقاضای ارز به صورت اسکناس در فقره «تحویل نیازهای اساسی (کد 56)» اقدام به فروش ارز به صورت اسکناس تحت شرایط زیر می کنند.

1- فروش ارز (اسکناس) به متقاضیان حداکثر تا سقف 5000 یورو یا معادل آن به دلار به نرخ اعلامی در پایگاه مدیریتی بازار ارز ایران به نشانی www.ice.ir با عنوان «مجاز است. آخرین نرخ”.

2- فروش ارز به صورت اسکناس تحت عنوان «تامین نیازهای اساسی (کد 56)» فقط برای افراد ایرانی بالای 18 سال و اشخاص حقوقی داخلی (به استثنای بانک ها و صرافی ها) امکان پذیر است.

3- تامین ارز از منابع داخلی بانک، بازار متشکل از معاملات ارزی و اسکناس خریداری شده برای «تامین نیازهای اساسی (کد 56)» مجاز است.

تبصره 1: خرید ارز به صورت قبض از اشخاص حقیقی و حقوقی پس از احراز هویت مشتری طبق مقررات ابلاغی تا سقف 10 هزار یورو یا معادل آن به دلار با ثبت نام در سامانه ارزی (سنا) زیر عنوان “تامین نیازهای اساسی (کد 56)” با نرخ مورد توافق طرفین مجاز است. مبالغ ارزی بالای 10000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها با ارائه اظهارنامه به مراجع رسمی در باجه های ارزی بانک ملی ایران به فروش می رسد.
تبصره 2: در صورت نیاز ارز مربوطه توسط این بانک تامین خواهد شد که در این راستا لازم است با اداره نظارت بر بازار ارز این بانک هماهنگی شود.

4- فروش ارز از تاریخ 08/11/1301 تا اطلاع ثانوی با ارائه کارت ملی اشخاص حقیقی/کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و کارت ملی نماینده یک شخص حقوقی متقاضی و همچنین امکان پذیر است. از آنجایی که شناسایی مشتری باید طبق ضوابط ابلاغی این بانک انجام شود و علاوه بر این با توجه به شرایط ذکر شده، فروش ارز تنها با پرداخت معادل ریالی آن با کارت بانکی یا از طریق بانک امکان پذیر است. حساب به نام متقاضی و درخواست شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار.

5- این بانک موظف است قبل از فروش ارز مشخصات متقاضی (شماره ملی) را در «سامانه نظارت ارز (سنا)» تحت عنوان «نیازهای اساسی (کد 56)» ثبت و پس از دریافت تاییدیه از سامانه سنا برای فروش. ارز به متقاضی

دیدگاهتان را بنویسید